רכב הפנאי הבריטי לנד רובר דיסקברי, מוצע מעתה בישראל עם מנוע דיזל משופר - כעת עם 306 כ"ס ו-71.3 קג"מ, תוספת של 48 כ"ס ו-10.2 קג"מ לעומת הגרסה המוחלפת.

את השדרוג עבר מנוע הדיזל הבכיר במבחר - V6 בנפח 3.0 ליטר עם שני מגדשי טורבו, המשודך לתיבה אוטומטית עם 8 הילוכים והנעה כפולה עם יחס העברה נמוך. באמצעות מערכת ההנעה השופרת, מאיץ את הדיסקברי מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 7.5 שניות, עד למהירות מרבית של 209 קמ"ש (8.1 שניות ו-209 קמ"ש עם המנוע היוצא). צריכת הדלק עומדת על 10.5 ק"מ לליטר בממוצע בתנאי מעבדה לפי תקן WLTP החדש (לעומת 13.9 עם המנוע היוצא, בתקן הבדיקה הקודם NEDC).

דיסקברי בגרסת 3.0 ליטר המשופרת מוצע עם רמות אבזור - HSE, SE ו-HSE לקשרי, כאשר רמת הגימור הבסיסית SE נוספה במסגרת העדכון; מחירה שלו מתחיל ב-612,000 שקלים, הפרש של 76,000 שקלים לעומת רמת הגימור הבאה (HSE). מחירי שתי רמות הגימור האחרות עלו במסגרת העדכון, ב-20,000 שקלים וב-10,000 שקלים בהתאמה (כעת 688,000 שקלים ל-HSE ו-775,000 ל-HSE Luxury).

עוד במסגרת העדכון, הפסיקה חברת המזרח, יבואנית לנד רובר, להציע את הגרסה הבסיסית (2.0 ל' דיזל, 180 כ"ס, 5 מושבים, ללא הילוך כוח), כך שכעת דיסקברי 5 בגרסה הזולה ביותר יוצע תמורת 578,000 שקלים (גרסת 2.0 ל' טורבו בנזין עם 240 כ"ס, 4x4 עם הילוך כוח, 7 מושבים, רמת גימור SE).

לנד רובר דיסקברי: מנוע חדש ומערכות בטיחות בישראל


בשורה חשובה לא פחות בהיצע הדיסקברי: מעתה כל גרסאות רכב הפנאי, שהושק בחו"ל לראשונה לפני מעט יותר משנתיים, מוצעות בישראל עם מערכות בטיחות נוספות - מעתה, מערכת תיקון סטייה מנתיב תהיה תקנית בכל רמות הגימור (קודם לכן - רק בגרסאות 3.0 ליטר). עוד כולל המפרט המעודכן גם מערכת לעמעום אורות אוטומטי ומערכת חנייה אוטומטית.