יצרנית הרכב היפנית מיצובישי חשפה מתיחת פנים לטנדר הטרייטון (Triton), שהושק בדור הנוכחי לפני ארבע שנים בדיוק ושקודמיו ליוו את היצרנית ב-40 השנים האחרונות. הרכב, ששווק בעבר בישראל בין היתר תחת השמות "האנטר", "L200" ו"מגנום", צפוי להגיע אלינו בגרסה המחודשת בעוד שנה. ביבואנית המותג, חברת כלמוביל, מעריכים כי זה יקרה ברבעון הרביעי של 2019. 

מיצובישי טרייטון המחודש נחשף בארץ ייצורו, תאילנד, לקראת תחילת שיווק שם כבר בסוף השבוע הקרוב. החדשה הגדולה היא בעיצוב - שבניגוד למקובל כיום לוקח צעד גדול לכיוון חדש. מיצובישי שינתה לחלוטין את העיצוב החיצוני, במיוחד בזכות חרטום חדש ואגרסיבי יותר בהשראת רכבי הפנאי המודרניים, אך גם מהצד ומאחור באמצעות קווי כוח בולטים יותר שנעים מהחלק הקדמי לאחור ויחידות תאורה אחוריות חדשות.

השינוי בתא הנוסעים צנוע יותר, וכולל בין היתר קונסולה מרכזית שחלקה המרכזי אחיד יותר ומזכיר את מוטיב פסי הכרום הניצבים של החרטום. יש גם גלגל הגה חדש ועדכון למתגים שונים.



חשוב יותר, הטרייטון זוכה למערכות בטיחות מתקדמות - שעדיין לא ידוע אם יוצעו כאבזור תקני בכל רמות הגימור: בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, התרעת רכב בשטח מת כולל התרעת רכב חוצה בנסיעה לאחור, ומערכת לזיהוי מכשול במהירות נמוכה ומניעת פגיעה בו על-ידי לחיצה לא נכונה על דוושת המצערת.

מיצובישי טרייטון מתחדש בעיצוב שרירי


מיצובישי לא מספקת בשלב זה מפרט טכני מלא של הדגם המיועד לאירופה (ומשם גם לישראל). עם זאת, היא מציינת כי תיבת ההילוכים האוטומטית הוחלפה, ותציע שישה יחסי העברה במקום חמישה כיום. יש גם עדכון למערכת ההנעה הכפולה, שמעתה תציע בקר מצבי נהיגה: חצץ, בוץ או שלג, חול וסלעים. כל מצב יובדל באופן העברת הכוח ובתפקוד בקרת היציבות, לטובת שמירה על אחיזה מיטבית בהתאם לאופי הדרך.

מיצובישי טרייטון מתחדש בעיצוב שרירי


הטנדר היפני מוצע כיום בישראל עם מנוע טורבו-דיזל ארבעה צילינדרים, בנפח 2.4 ליטר, המספק 154 כ"ס (עם תיבת שישה הילוכים ידנית או חמישה הילוכים אוטומטית), או 181 כ"ס בשידוך לתיבת חמישה הילוכים אוטומטית בלבד. מחירו עומד על החל מ-193.5 אלף שקל.