יצרנית הרכב הגרמנית פולקסווגן מוכנה לייצור 50 מיליון מכוניות חשמליות - כך הצהיר מנכ"ל היצרנית, הרברט דייס, בשיחה עם ה"אוטומוטיב ניוז". לפי דייס, המפעל בצ'אטאנוגה, טנסי (ארה"ב), ערוך לייצור כמויות גבוהות של חשמליות כבר עתה.

"הכנו את המפעל בצ'אטאנוגה מראש מתוך מחשבה שניתן להגדיל אותו... המפעל עדיין קטן מדי, ואנחנו שוקלים אפשרויות שונות - אולי מכוניות חשמליות, אולי גרסאות של האטלס" (רכב פנאי לאמריקה), כך דייס. פולקסווגן צפויה להציג בשנים הקרובות שורה של מכוניות חשמליות, בהן מכוניות נוסעים, מיניוואנים ומסחריות - כולם תחת תת המותג "איי.די." (.I.D) לכלי רכב חשמליים.

מנכ"ל פולקסווגן הוסיף כי היצרנית יכולה לייצר 50 מיליון חשמליות מכל מותגיה החל מ-2020, זאת לאחר שהושגו חוזים לאספקת הכמות הנדרשת של מצברים מספקיות משנה, ועם תום הכנת הפלטפורמה החשמלית MEB. דייס גם חזר על הצהרה קודמת, לפיה פולקסווגן מוכנה לשתף את הפלטפורמה עם יצרניות נוספות בכדי לשפר את כלכליות הייצור, אם כי נכון לעתה לא ידוע על שותפות כאלו.

פולקסווגן: מוכנים לייצור 50 מיליון חשמליות
מנכ"ל פולקסווגן, הרברט דייס, בעת ביקור שערך לאחרונה בישראל

 
"עדיין ולעתיד הנראה לעין, ערכת המצברים יקרה יותר ממנוע בעירה פנימית", מסביר דייס, "אז אני חושב שיש הרבה היגיון בהגדלת הייצור" (באמצעות שותפויות).

סוכנות הידיעות רויטרס מדווחת מפי דובר של היצרנית, כי המספר אליו כיוון דייס - 50 מיליון חשמליות - הוא תיאורטי, ומתייחס ליכולת ארוכת טווח ולכמות הרצויה לייצור מפלטפורמת ה-MEB לחשמליות. לדוגמה, מפלטפורמת מנועי הבעירה הפנימית העדכנית, MQB, יוצרו עד היום קרוב ל-50 מיליון כלי רכב מכל מותגי הקונצרן העושים בה שימוש. בשנת 2017 לבדה, קבוצת פולקסווגן מכרה 10.7 מיליון מכוניות, מכל הסוגים והמותגים.