יגואר לנד רובר, יצרנית הרכב הבריטית שנמצאת כיום בבעלות טאטא ההודית, מדגימה כיצד בעתיד נוכל להימנע מעמידה ממושכת ברמזור אדום, נחסוך דלק וגם לא מעט עצבים. כל זאת באמצעות תקשורת בין הרכב לרמזור (המכונה תקשורת רכב לתשתית או V2X).

משדר שיותקן בכל צומת, יעביר מידע למכוניות המגיעות לכיוונו - כולל כמה מכוניות נמצאות באזור ומה כיוון הנסיעה שלהן, האם הרמזור אדום או ירוק ומתי הוא צפוי להתחלף. מחשב הרכב משתמש במידע הזה, ומתריע בפני הנהג באיזו מהירות עליו לנסוע בכדי להגיע לצומת באור ירוק - או בזמן ההמתנה המינימלי באור אדום.

ביגואר לנד רובר מסבירים כי כתוצאה מכך, ניתן להפחית באופן משמעותי עומסי תנועה, זמן עמידה ברמזור, פליטת מזהמים ותצרוכת דלק. למעשה, שימוש נבון במערכת יאפשר לכם לצבור מרחקים בתוך העיר על "הגל הירוק". בנוסף, בצמתים לא מרומזרים המערכת תסייע בהשתלבות בטוחה, זאת על-ידי התרעה על רכב חוצה וסידור התנועה לפי סדר ההגעה.

שיחת רמזורים: יגואר נלחמת באור האדום


המערכת מכונה "GLOSA" - ר"ת של Green Light Optimal Speed Advisory, או "ייעוץ מהירות מיטבית לאור ירוק". היא נמצאת כיום בניסוי ברכב הפנאי של יגואר, ה-F-פייס, המשווק גם בישראל. עם זאת, יגואר לנד רובר לא נוקבת בתאריך יעד להשקתה באופן מסחרי - ואחת הסיבות לכך, כפי שלמדו גם יצרניות רכב אחרות שהציגו מערכת ניסויית דומה בעבר - היא שהתשתיות רחוקות מלהיות מוכנות "לשוחח" עם כלי הרכב. וזה, בעיקר, תלוי כבר ברשויות מקומיות וממשלות.