חדשות עגומות מגיעות הבוקר (ב') מיפן: יו"ר רנו-ניסאן-מיצובישי, קרלוס גוהן, נעצר בחשד לעבירות שחיתות חמורות. סוכנות הידיעות רויטרס מדווחת מפי סוכנויות ידיעות יפניות, כי גוהן, מי שייסד למעשה את קונצרן הרכב הצרפתי-יפני כפי שהוא קיים כיום, ונחשב למציל רנו, ניסאן ומיצובישי בעיתות משבר, נעצר בחשד לעבירות במיליוני דולרים.

על-פי החשדות, גוהן - שמכהן בתפקיד יו"ר רנו וניסאן - השתמש בכספי הקונצרן לשימוש אישי והעלים מס במיליונים. בתגובה לפרסומים, בניסאן הודיעו כי חושף שחיתויות מתוך החברה דיווח לרשויות על ההתנהלות, במסגרתה נחקר מזה מספר חודשים חשד לעבירות מצד גוהן וגרג קלי, בכיר נוסף בחברה. ביצרנית הבהירו כי היא משתפת פעולה באופן מלא עם החקירה.

"החקירה מראה שלאורך שנים רבות, גוהן וקלי דיווחו על הכנסות נמוכות מכפי שקיבלו בדיווחים לרשות לניירות ערך של בורסת טוקיו", כך על-פי הודעת ניסאן. תגובת גוהן וקלי לפרשה עדיין לא נמסרה. מנכ"ל ניסאן, הירוטו סאיקאווה, צפוי לדרוש את הסרתו של גוהן מחבר המנהלים של היצרנית.

קרלוס גוהן במסיבת העיתונאים של רנו בתערוכת פריז

בתגובה לפרסום הפרשה, מניות רנו וניסאן צנחו בשיעור של עד 13 ו-12 אחוזים בהתאמה במסחר בבורסות פריז וטוקיו. גוהן היה האדריכל והרוח החיה מאחורי המיזוג בין רנו לניסאן בתחילת העשור שעבר, והאחראי גם להשתלטות על מיצובישי לפני שנתיים - שהובילה לכך שהוא התמנה גם לתפקיד יו"ר מיצובישי מוטורס. הדחתו צפויה לעורר שאלות קשות בנוגע לנתיב שבו נוסעת יצרנית הרכב הגדולה בעולם.

גדול ביפן
גוהן, 64, הוא מבכירי תעשיית הרכב ביפן הבודדים שאינו יליד המדינה. הצלחתו במיזוג שבין ניסאן לרנו, שהובילה למעשה להצלת ניסאן מפשיטת רגל, הקנתה לו מעמד רם במיוחד ביפן, כמו גם את הערכת צמרת תעשיית הרכב בכל העולם. החדשות האחרונות הפתיעו בהתאם רבים.

טלטלה בעולם הרכב: יו
קרלוס גוהן עם נשיא צרפת, עמנואל מקרון, בביקור במפעל שנערך מוקדם יותר החודש

על-פי דיווח של עיתון "אסאהי", חוקרים של המשטרה היפנית פשטו הבוקר על משרדי ניסאן ברחבי המדינה, בחיפוש אחר ראיות לשחיתות. ניסיון של סוכנות הידיעות רויטרס לקבל את תגובת דובר רנו-ניסאן-מיצובישי לפרשה, נתקלו בינתיים בדממה.