ראש ממשלת יפן, שינזו אבה, אמר לנשיא צרפת, עמנואל מקרון, כי את עתיד הברית בין רנו לניסאן צריכים לקבוע בעלי המניות, ולא הממשלות של צרפת ויפן. זאת, לאחר שהממשל הצרפתי הביע רצון לסייע לרנו במשבר אליו נקלעה יחד עם ניסאן ומיצובישי, בעקבות מעצר מייסד הברית, קרלוס גוהן. זמן קצר לאחר מעצרו, גוהן פוטר מתפקיד יו"ר ניסאן ומיצובישי, אך ברנו בינתיים הסתפקו במינוי ממלא מקום.

סוכנויות הידיעות רויטרס ובלומברג מדווחות כי אבה אמר למקרון כי חשוב "לשמור על יחסים יציבים". אבה חזר על הדברים בפני כתבים בטיסה מביקור מדיני בבואנוס איירס, שם הוא ומקרון נפגשו בשולי פסגת G20. לפי דוברו של אבה, ראש הממשלה הדגיש כי עתיד הברית נתונה בידי בעלי המניות מהמגזר הפרטי: "הממשלה ביפן לא תקבע את העתיד של הברית". הממשל הצרפתי מחזיק ב-15% ממניות רנו, שבבעלותה כ-43% ממניות ניסאן. ליצרנית היפנית 15% ממניות רנו, אך ללא זכויות הצבעה.

מהממשלה הצרפתית נשמעו בימים האחרונים קולות הדורשים מיפן לשתף במידע הקיים בנוגע לחשדות שמופנים כל-פי קרלוס גוהן. יו"ר רנו-ניסאן-מיצובישי נעצר בטוקיו ב-19 בנובמבר, מיד לאחר נחיתתו בשדה התעופה, ונמצא במעצר מאז. על-פי פרסומים בתקשורת היפנית, הוא חשוד בהצהרה כוזבת בנוגע להכנסותיו ועבירות מס נוספות.

יפן לצרפת: תשאירו את הטיפול ברנו-ניסאן לבעלי המניות
קרלוס גוהן ונשיא צרפת, עמנואל מקרון


הרשויות בטוקיו האריכו את מעצרו של גוהן ביום שישי בעשרה ימים, המעצר הארוך ביותר האפשרי. זו הפעם השנייה בה מעצרו מוארך מאז נעצר לראשונה. עם תום התקופה, ב-10 בדצמבר, על התביעה יהיה להגיש דרישה מחודשת למעצר בחשדות נוספים, או לשחררו עד להמשך ההליכים.

על-פי הדיווחים, גוהן מכחיש את החשדות נגדו, שכוללים שימוש בכספי היצרנית לשימוש פרטי בניגוד לחוק, הצהרה על הכנסה נמוכה לבורסה היפנית ועבירות נוספות.