16 שנים אחרי שנעלם, הונדה מחזירה לחיים את השם "פספורט" (Passport, דרכון). בין השנים 2002-1993, זה היה שמו של רכב פנאי שיוצר עבור הונדה על-ידי איסוזו (למעשה איסוזו רודיאו בשינויים קלים), כחלק משיתוף הפעולה שהיה אז בין היצרניות. בתערוכת לוס אנג'לס נחשף דגם חדש - שיהיה הפעם 100% הונדה.

הפספורט מתמקם בין הונדה CR-V המשווק גם בישראל, לבין רכב הפנאי הגדול ביותר של היצרנית, הפיילוט (Pilot), שלא נמכר אצלנו. עיצובו קרוב לאח הגדול, ולמעשה הוא נראה כמו גרסה כמעט-תאומה של הפיילוט עד סוף קו הדלתות האחוריות. כמוהו, גם הפספורט מציע שלוש שורות מושבים, אך עם עד שבעה מקומות לעומת שמונה (שני מושבים בשורה השלישית לעומת שלוש).

הרכב החדש מצויד במנוע V6 בנזין בנפח 3.5 ליטר, עם 280 כ"ס ו-36.3 קג"מ ב-4,700 סל"ד. מנוע זה, כמו גם תיבת תשעה הילוכים אוטומטית והנעה קדמית או כפולה, מגיעים כולם מהפיילוט. הפרספורט קצר מהפיילוט ב-10 ס"מ (484 לעומת 494), גבוה בחמישה (182 לעומת 177) ומציע את אותו רוחב ובסיס גלגלים - 200 ו-282 ס"מ בהתאמה.



הונדה תציע את רכב הפנאי עם אבזור בטיחות עשיר, הכולל בלימת חירום אוטונומית, התרעת סטייה מנתיב עם סיוע אקטיבי בהיגוי והתרעת רכב בשטח מת בנסיעה לפנים ולאחור. אבזור המותרות כולל בין היתר בקרת שיוט אדפטיבית, משטח טעינה אלחוטית לטלפון חכם, בקרת אקלים מפוצלת לשלושה אזורים, מושבים חשמליים עם זכרונות למושב הנהג, כניסה והנעה ללא מפתח עם אפשרות התנעה מרחוק ומראות צד ומרכזית נגד סינוור.

הפספורט חוזר: הונדה חשפה SUV חדש
רכבי הפנאי ה"אמריקאים" של הונדה. מימין לשמאל: פיילוט, פספורט, CR-V ו-HR-V

שיווק הפספורט יחל בארה"ב בתחילת שנה הבאה. נכון לעתה אין תוכניות להציע אותו בתקינה אירופאית, ובהתאם הוא אינו צפוי להגיע לישראל. אצלנו היצרנית היפנית מציעה כיום שני רכבי פנאי - הונדה HR-V הקטן ו-CR-V הקומפקטי.