כאשר אני פוגש בפסקל רוש, מנהל לקסוס אירופה, ברור שהוא נרגש לקראת השקתם באירופה של UX, רכב הפנאי הקומפקטי החדש ושל לקסוס ES, מכונית הסלון הוותיקה של המותג בדור החדש שלה.

מה ניתן ללמוד על לקסוס ES החדשה רגע לפני שהיא מגיעה לישראל?

 
רוש נראה להוט לספר על לקסוס ES, דגם שהוא מוכר פחות במערב אירופה אך מאוד מפורסם בארצות הברית ובחלקים נוספים של העולם – ויושק בקרוב גם בישראל, יחליף כאן כמו שם את GS. רוש מציין שעם נתון מכירות של למעלה מ-2.3 מיליון יחידות שנמכרו בעולם זוהי הסדאן המצליחה של לקסוס.
 
ES המקורית הושקה עוד ב-1989 כמעט במקביל ל-LS ושתי אלו הן שהציגו את לקסוס לעולם. הדגם החדש הוא הדור השביעי ל-ES ומבוסס על פלטפורמה המכונה בלקסוס GA-K. הדגם, שישווק אצלנו בגרסת 300h, מצויד בחטיבת הכוח ההיברידית חדשה עבור המותג. מדובר במנוע בנפח 2.5 ליטר המייצר יחד עם המערך ההיברידי 218 כ"ס, עם נתון צריכה ממוצע של 18.9 ק"מ/ל' לפי תקן המדידה החדש. בלקסוס מציינים כי לדגם החדש שלדה קשיחה, בולמי זעזועים  ייחודיים ומושבים נוחים במיוחד שפיתוחם ארך שלוש שנים.

מה ניתן ללמוד על לקסוס ES החדשה רגע לפני שהיא מגיעה לישראל?

 
ארצות הברית – אירופה
"לקסוס הוא עדיין מותג צעיר יחסית שנולד בארצות הברית ועדיין דומיננטי שם" פותח רוש, "כרגע אנו גדלים בהרבה חלקים בעולם כולל באירופה. אנו מכוונים להגיע ל-100,000 מכירות באירופה ב-2020, אחרי גידול של 70% במכירות בחמש השנים האחרונות.
 
"כדי להגיע לשם אנחנו צריכים מספר מוצרים חדשים, והדגם הראשון הוא ES. המכונית הזו נמכרה בכל העולם, כולל במזרח אירופה, אבל לא במערב אירופה. למה הבאנו אותה עכשיו? זה תמיד היה רכב חזק וחשוב לנו, אבל בדור השביעי הוספנו עיצוב מושך יותר, חטיבת כוח משופרת וניהוג דינאמי יותר בזכות הפלטפורמה החדשה, ויהיו לה את נתוני C02 הנמוכים בקטגוריה. הדגם השני הוא UX שפותח עבור השוק האירופאי, ויהיה הרכב החשוב ביותר שלנו כאן. אנחנו מצפים ל-30,000 כלים בשנה".

מה ניתן ללמוד על לקסוס ES החדשה רגע לפני שהיא מגיעה לישראל?

 
מדוע החלטתם להחליף את ה-GS ב-ES?  
"ה-GS תהיה זמינה בשווקים שונים, אבל הרגשנו שבאירופה נקודת המוצא כבר אינה בהנעה קדמית/הנעה אחורית, אלא בתחושה הכללית וחווית הנסיעה שהוא מעניק, בייחוד כאשר זו משולבת בנתוני צריכת דלק וזיהום מעולים. אנחנו מרגישים שכחבילה ה-ES קרובה מדי ל-GS והיא הרכב החדש והמודרני יותר. עם ES אנחנו מכסים יותר חלקים של פלח השוק הזה, כי GS תמיד הייתה יקרה יחסית. למעשה, עם הדגם החדש אנו מצפים למכור פי שלושה ואפילו פי ארבעה מה-GS. זו אחת המכוניות הנמכרות ביותר של לקסוס בהיסטוריה ויש לה מורשת גדולה".   

46830לקסוס GS מתיחת פנים 2015
לקסוס GS, תעזוב אותנו בקרוב
 
רוב מותגי היוקרה מציעים דגמים היברידיים נטענים ואתם לא. למה?
"התשובה פשוטה. טויוטה, כקבוצה, אינה רק היצרן הטוב ביותר מבחינת נתוני CO2 כרגע, אלא גם במצב טוב מאוד כדי לעמוד בתקינות הבאות. אם אנחנו הולכים להיברידי נטען זה צריך להיות מבוסס ובהתאם לביקוש בשוק. אנחנו רואים שהנטען מצליח היכן שיש הנחה, ו ברגע שההנחה נעלמת, המכירות יורדות כמו שקרה בהולנד אחרי שהממשלה גילתה שהלקוחות לא טוענים את הרכב. מבדיקות שנערכו ההיברידי שלנו נוסע כ-50% מהזמן על חשמל בעוד הנטענים כ-60%. הפילוסופיה  היא למכור הרבה כלים עם CO2 נמוך ולא למכור מעט כלים עם זיהום מאוד מאוד נמוך".

מה ניתן ללמוד על לקסוס ES החדשה רגע לפני שהיא מגיעה לישראל?

 
מה האתגר הגדול בפני לקסוס כרגע?
"האתגר הגדול באירופה הוא המודעות. זה שונה מאוד אצלכם בשוק הישראלי, אבל במערב אירופה אנחנו עדיין מותג חדש ולא מספיק מוכר. אנשים לא מכירים אותנו מספיק והאתגר שלנו הוא להביא אותם להתנסות, כי ברגע שהם קונים הם נשארים נאמנים. האתגר הוא לעשות את המותג יותר נראה ורלבנטי".

לפרטים נוספים על לקסוס ES לחצו כאן.