פולקסווגן הפעילה את הספירה לאחור ליומו האחרון של מנוע הבעירה הפנימית (בנזין ודיזל). בקונצרן הרכב האירופאי הגדול ביותר ומהגדולים בעולם בכלל, נמסר כי הדור הבא של רכבי בנזין ודיזל יהיה האחרון בתולדות היצרנית.

פולקסווגן צופה כי מנוע הבעירה הפנימית ייעלם בהדרגה מצי הרכב שלה החל משנת 2026, אז יושק הדור הבא של מכוניות כאלו. משנת 2030 כל רכבי פולקסווגן בכל המותגים (כולל אופנועים, מסחריות ומשאיות) יחושמלו (עם או בלי מנוע בעירה פנימית), וביצרנית מעריכים כי מלבד מכוניות בודדות בשווקים נטולי תשתית חשמל, לא יימכרו מכוניות עם מנוע בנזין או דיזל מעבר לשנת 2050. את הפרטים מפרסמת סוכנות הידיעות בלומברג.

יצרניות הרכב הגדולות נמצאות תחת מכבש לחצים מממשלות ברחבי העולם, להפחית את פליטת המזהמים מהמכוניות ובפרט את פליטת ה-CO2 (פחמן דו-חמצני), שנחשב לגורם עיקרי להתחממות הגלובלית. הלחץ רק הלך וגבר בעקבות סקנדל "דיזלגייט", במסגרתו פולקסווגן נתפסה מזייפת נתוני זיהום (פליטת NOx, חנקן חמצני) הרעיל לבני אדם ושנפלט בעיקר ממכוניות עם מנועי דיזל. בעקבות הפרשה, פולקסווגן נדרשה לשלם מיליארדים, לגרוט מיליוני מכוניות ולשדרג אחרות, וגם להשקיע מיליארדים בטכנולוגיות נקיות - בראשן הנעה חשמלית.

פולקסווגן: הדור הבא של מנועי בנזין יהיה האחרון
הסוף לפליטת מזהמים ממכוניות קרוב משחשבנו?


"עמיתינו (במותגי פולקסווגן; ר.צ) עובדים על הפלטפורמה האחרונה למכוניות שאינן נטולות פליטת CO2", כך הסביר מיכאל ג'וסט, האסטרטג הראשי של מותג פולקסווגן, במהלך מסיבת עיתונאים שנערכה במטה היצרנית בוולפסבורג, גרמניה. "אנחנו נפרדים בהדרגה ממנועי בעירה פנימית עד למינימום".

קונצרן פולקסווגן יצא לדרך חשמלית עם אודי אי-טרון (שהגיע גם לישראל), וישיק בשנה הבאה רכב חשמלי-ספורטיבי תחת מותג פורשה (טאייקאן), שיניב בהמשך גם גרסת אודי (אי-טרון GT). בקונצרן נערכים עם זאת למהלך משמעותי יותר מבחינת כמויות, כאשר מותג החשמליות של פולקסווגן, "איי.די." (.I.D), יצא לדרך עם מספר מכוניות חשמליות בשנים הקרובות.

פולקסווגן: הדור הבא של מנועי בנזין יהיה האחרון
מסחרית חשמלית - בדרך לייצור


בפולקסווגן הקצו 50 מיליארד דולר לפיתוח ושיווק מכוניות חשמליות בחמש השנים הקרובות, ו-12 מותגי הקונצרן צפויים לשווק קרוב ל-15 מיליון מכוניות - חלקן גם אוטונומיות. רכב ראשון של איי.די. צפוי להגיע לייצור בעוד שנה בגרמניה, ויצטרפו אליו כלי רכב חשמליים נוספים שייוצרו בשני מפעלים בסין החל מ-2020. בהמשך קונצרן פולקסווגן יציג יותר מ-300 מכוניות, מסחריות, משאיות ואופנועים מחושמלים (עם או בלי סיוע מנוע בעירה פנימית) עד שנת 2030.