יצרנית הרכב הקוריאנית יונדאי, שמלבד מותגה הראשי מייצרת גם את דגמי קיה וג'נסיס, הודיעה על תוכנית ארוכת טווח לצמיחה בתחום מנועי המימן - או "תא דלק". אלו מנועים חשמליים לא מזהמים, שמייצרים אנרגיה חשמלית באמצעות תגובה כימית, בין חמצן מהאוויר למימן המאוחסן במיכל הדלק. בדרך זו אין צורך להטעין מראש מצברים והתדלוק דומה באופיו ואורכו לתדלוק בבנזין.

התוכנית החדשה, שמכונה "חזון כלי רכב חשמליים מונעי תא דלק 2030" (FCEV Vision 2030), מציב יעד שאפתני של הגדלת ייצור מנועי תא דלק בתוך קצת יותר מעשור - מ-3,000 יחידות בשנה בלבד כיום, ליותר מ-700 אלף ב-2030.

יונדאי כוללת במספר הזה יותר מחצי מיליון יחידות של מנועי תא דלק לתחבורה, כלומר למכוניות, משאיות וכלי רכב יבשתיים נוספים, ועוד כ-200 אלף לשימושים אחרים - כלי שיט, גנרטורים ועוד. לצורך כך היצרנית הודיעה כי תחל לשווק את מנועיה גם ליצרניות רכב אחרות וליצרניות מחוץ לתעשייה.

יונדאי רוצה לייצר 700,000 מנועי מימן בשנה
מנוע תא דלק של יונדאי

ביצרנית הקוריאנית הודיעו כי בכוונתם להקצות סכום עתק לצורך התוכנית - 7.6 טריליון וון (25 מיליארד שקל) עד לשנת 2030. לצורך מחקר ופיתוח, הקמת מפעלים וייצור יונדאי תיצור כתוצאה מהתוכנית 51 אלף מקומות עבודה, רובם בקוריאה.



פרטי התוכנית נחשפו בטקס חניכת מפעל ייצור מנועי תא דלק חדש בשנגדו, דרום קוריאה. המפעל צפוי להעלות את כושר הייצור של יונדאי מ-3,000 יחידות בשנה כיום, ל-40 אלף בשנה עד 2022. יונדאי מציעה כיום רכב מימן סדרתי המכונה נקסו (Nexo), ומשווק במדינות בהן קיימת תשתית תדלוק למימן (שלא קיימת בישראל). רכב פנאי זה, הראשון של היצרנית שפותח על בסיס פלטפורמה ייעודית, החליף את גרסת המימן של יונדאי טוסון, שהושקה ב-2013.