לקסוס ישראל הכריזה על תחילת השיווק של הדור השביעי של לקסוס ES. מכונית הסלון של לקסוס נחשפה לראשונה בסין, באפריל 2018, והגרסה האירופאית החדשה שלה, הושקה בתערוכת פריז, והיא זו המשווקת כאן.
 
מכונית הסלון ES אינה מוכרת בישראל, אך ידועה מאוד בארה"ב, רוסיה, במספר מדינות אסיה ובמזרח אירופה. הדור הראשון שלה הוצג בתחילת 1989, יחד עם מכונית הפאר LS, ושני דגמים אלה הם שהשיקו את מותג היוקרה לקסוס בארה"ב ובשאר העולם. בניגוד ללקסוס GS, שהושקה שנתיים מאוחר יותר עם הנעה אחורית, ל-ES הנעה קדמית. עד היום נמכרו למעלה מ-2.3 יחידות של ES, וזוהי מכונית הנוסעים המצליחה ביותר של לקסוס. 
 
דגם חדש
הדור השביעי של ה-ES מבוסס על פלטפורמת TNGA החדשה של קונצרן טויוטה (בגרסת ה-GA-K הגדולה). לקסוס מציינת כי ל-ES החדשה שלדה קשיחה משמעותית מאשר בדגם הקודם, בולמי זעזועים ייחודיים, וכתוצאה מכך יכולת דינמית גבוהה יותר. בנוסף, טוענים בלקסוס כי לדגם החדש מושבים נוחים במיוחד ומוסיפים כי תהליך פיתוחם של אלה ארך שלוש שנים.

לקסוס ES החדשה בישראל - החל מ-289,000 שקל

 
מכונית הסלון של לקסוס חולקת מרכיבים עם טויוטה קאמרי המוכרת לנו, אך היא גדולה ממנה ומידותיה דומות לאלה של האבאלון, אחותה הגדולה של הקאמרי שאינה משווקת בישראל. לקסוס ES היא מכונית גדולה; אורכה כמעט חמישה מטרים (497.5 ס"מ) ובסיס הגלגלים הוא 287 ס"מ. נפח תא המטען הוא 454 ליטר.
 
הדגם המשווק בישראל מוצע בגרסה ההיברידית (300h). לזו חטיבת הכוח הגדולה והחדשה של אותה פגשנו בטויוטה קאמרי. מנוע הבנזין, בנפח 2.5 ליטר, מייצר יחד עם המנוע החשמלי 218 כ"ס ו-22.5 קג"מ. המהירות המרבית היא 180 קמ"ש ומשך ההאצה ל-100 קמ"ש הוא 8.9 שניות. צריכת הדלק המשולבת היא 22.6 ק"מ/ל' לפי תקן המדידה החדש (WLTP), וכמו הקאמרי ההיברידית גם דגם זה נמצא בקבוצה 2 בדירוג הירוק. ה-ES מוצעת עם אחריות של שלוש שנים ושנתיים נוספות למצברים (בשני המקרים עם הגבלה של 100,000 ק"מ).

לקסוס ES החדשה בישראל - החל מ-289,000 שקל

 
אבזור, מחירים
רמת האבזור, כרגיל בלקסוס, עשירה. ברמת הגימור "פרימיום" חישוקי "18, גג זכוכית נפתח, מפתח חכם, תפעול חשמלי למושבים הקדמיים ולהגה, אוורור למושבים הקדמיים וחימום לאחוריים, ריפוד ודיפון מעור, בקרת אקלים, מולטימדיה עם צג "8 ומצלמה, חיישני חניה היקפיים, וילון אחורי חשמלי ועוד. ברמת הגימור 'הי-פרמיום', בנוסף, תאורת לד אדפטיבית, איתות דינאמי, צג מולטימדיה גדול משמעותית ("12.3) ועוד.
 
לקסוס ES, בשתי רמות הגימור, מצוידת בשפע מערכות בטיחות מתקדמות ואלה כוללות: בלימה אוטונומית מלפנים ומאחור, תיקון סטייה מנתיב עם פונקציית מעקב אחרי הרכב שמלפנים, ניטור שטחים מתים, עמעום אוטומטי וגם עשר כריות אוויר.
 
לקסוס ES החדשה בישראל - החל מ-289,000 שקל


מחיר לקסוס ES ברמת הגימור פרימיום" הוא 289,000 שקלים וברמת הגימור "היי-פרמיום" הוא 314,000 שקלים, נמוך משמעותית מזה של ה-GS (החל מ-349,000 שקלים).