ברשות מסבירים כי ההחלטה התקבלה בעקבות מעבר האיחוד האירופי לשיטת מדידת פליטת מזהמים חדשה, המכונה "WLTP", ושהחליפה אשתקד בהדרגה את תקן ה-NEDC הוותיק. התקן החדש אמור לבטא נתוני פליטת זיהום ותצרוכת דלק ריאליים יותר בתנאי אמת, לעומת בדיקת ה-NEDC שנחשבה ללא מדויקת ומקלה כלפי יצרניות הרכב.
בעקבות השינוי, ברשות המסים, יחד עם משרד התחבורה והמשרד להגנת הסביבה, החליטו על שינוי לנוסחת החישוב - שצפויה להחמיר את התנאים בהם מקבלות מכוניות זיכוי במס בעבור פליטת זיהום נמוכה. פירוש הדבר כי המכוניות בישראל עשויות "להיענש" פעמיים - אחת בשל השינוי בתקינה באירופה, שמוביל לנתוני זיהום רשמיים גבוהים יותר, ושנית בשל עדכון נוסחת הזיהום.

באופן מסורתי, שינוי בנוסחת זיהום האוויר שממנה נגזר המיסוי הירוק, מובילה להתייקרויות בעיקר במכוניות ה"עממיות", כלומר דגמים קטנים וזולים יחסית, שרגישים יותר לתנודות בנוסחה. מכוניות יוקרה, דגמים ספורטיביים ומכוניות גדולות ומזהמות, כאלו שלא זכאים ממילא להטבת מס או שהטבת המס הניתנת להם שולית, נפגעים פחות.
נויז פריק 18 מרץ 2019, 13:20
אלי 15 מרץ 2019, 09:51
חיים 12 מרץ 2019, 11:40
עדי 9 מרץ 2019, 16:48
זיו 22 ינואר 2019, 14:18
תמימוס מקסימוס 14 ינואר 2019, 13:01
מור 3 ינואר 2019, 22:12
אלירן 3 ינואר 2019, 17:18
או יחצ"ן של ביבי 2 ינואר 2019, 18:43
אזרח פשוט. 2 ינואר 2019, 15:30
שירי 2 ינואר 2019, 15:29
משה 2 ינואר 2019, 13:38
גיל 2 ינואר 2019, 09:10
אני 2 ינואר 2019, 05:06
היבואנים נואשים לקונים 1 ינואר 2019, 22:13
משה 1 ינואר 2019, 21:54
משיח 1 ינואר 2019, 19:14
אזרח פשוט 1 ינואר 2019, 18:48
k 1 ינואר 2019, 18:10
איתמר 1 ינואר 2019, 15:04
כלכלן 1 ינואר 2019, 14:59
גא 1 ינואר 2019, 14:38
יוסי 1 ינואר 2019, 12:42
הנהג והנוסע 1 ינואר 2019, 10:38