ניסאן שואבת מעולם הסרטים המצוירים והמציאות הרבודה, כדי לשפר את הבטיחות והנוחות בזמן הנסיעה. בתערוכת CES שתיערך בלאס וגאס בהמשך השבוע, ניסאן תציג מערך המשלב בין המציאות הנראית בעין, לבין הבלתי נראה והמציאות הרבודה.

באמצעות חיישנים שמותקנים ברכב ותקשורת מקוונת עם לווינים ומאגרי מידע, הרכב יוכל להפוך את מה שהנהג לא רואה לנראה - למשל קטע כביש המוסתר על-ידי בניין "יושלם" וירטואלית, כך שהנהג יכול להתכונן מוקדם יותר לנעשה בשטח המת.

בנוסף, ניסאן בוחנת מערכת התרעה חדשה, שבמקום צלילים מעצבנים נעזרת גם בדמויות וירטואליות שמגיחות בתא, ומתריעות בפני הנהג על סכנות או מספקות מידע רלוונטי לנסיעה. כן, הסרט "מי הפליל את רוג'ר ראביט", גרסת המכוניות.



בין היתר, הנהג יוכל גם להזמין מדריך וירטואלי שינחה אותו כיצד לנהוג נכון. המערכת גם תציע מסלולי נהיגה מומלצים, תגלה באיזה נתיב יש הכי פחות עומס ותציע הנחיות נוספות.

ניסאן קוראת לעזרת העולם הווירטואלי


בכדי להציג את המערכות החדשות, ניסאן תקים דוכן תצוגה מיוחד ב-CES, שלדברי היצרנית יכלול תצוגה אינטראקטיבית תלת-ממדית, בה המבקר "נטמע" ולא רק חולף או מתבונן מהצד. נכון לעתה לא ידוע מתי הטכנולוגיות החדשות יהפכו למציאות סדרתית, אם בכלל.