פורד אקספלורר החדש, שצפוי בישראל בשנה הבאה, נחשף בגרסת הניידת. שוק המשטרה בארה"ב רוכש עשרות אלפי מכוניות ויותר מדי שנה, ופורד היא המובילה בו עם נתח שוק של כמעט שני שליש מהמכירות (לפי נתוני 2017).

לכן זה לא מפתיע שהאקספלורר החדש נחשף דווקא כניידת, עוד טרם זכינו לראות את העיצוב הסופי בגרסה האזרחית. למרות "הסוואת" הניידת, ניתן להתרשם מהעיצוב הסופי כמעט במלואו.

פורד תציע את האקספלורר למשטרה לראשונה גם בגרסת כלאיים, שלטענת היצרנית תחסוך בין 3,500 ל-5,700 דולר בשנה בהוצאות דלק - בהשוואה לאקספלורר 3.7 ליטר היוצא. בפורד מציינים כי חסכון לא מבוטל צפוי במקרים של עמידה ממושכת, שכן מערכות החשמל הייעודיות של השוטרים יוכלו לפעול במלואן לאורך זמן, בלי צורך להניע את מנוע הבנזין, ותוך שימוש במצברי הליתיום-יון.

פורד אקספלורר החדש נחשף - כניידת משטרה


בסך הכל ביצרנית צפוים שיפור של 41% בתצרוכת הדלק לנתון של יותר מ-10 ק"מ לליטר בממוצע. לפי חישוב פורד, אם כל הניידות שנמכרו על-ידה ב-2017 היו האקספלורר כלאיים החדש, היו נחסכים 163 מיליון ליטר בנזין בשנה ועד 193 מיליון דולר למשלמי המסים.

לצד גרסת הכלאיים, האקספלורר המשטרתי יוצע גם בגרסאות 3.0 ליטר טורבו-בנזין ו-3.3 ליטר אטמוספרי. לשלוש הגרסאות תיבת עשרה הילוכים אוטומטית והנעה כפולה.

פורד אקספלורר החדש נחשף - כניידת משטרה


פרטים נוספים על האקספלורר האזרחי - כולל מפרט - צפויים בשבועות הקרובים. מחברת דלק מוטורס, יבואנית פורד, נמסר כי להערכתם הרכב החדש יגיע אלינו בדצמבר, ושיווקו יחל בתחילת 2020.