לקסוס RC F, הספורטיבית היוקרתית של לקסוס, עברה מתיחת פנים. המכונית, שמבוססת על המשפחתית קופה RC, משווקת גם בישראל ומציעה מנוע V8 נטול מגדשים, מהאחרונים מסוגו ברכב יוקרה מן השורה.

מתיחת הפנים מביאה איתה עדכון קל לעיצוב, ברוח דומה לזו שהוצגה בתערוכת פריז אשתקד בדגמי ה-RC הרגילים. זה אומר שיש יחידות תאורה חדשות מלפנים ומאחור, סבכה קדמית שונה ועדכונים קלים נוספים - שלקסוס מבטיחה שחלקם גם תורם ליעילות האווירודינמית. 

שיפורים בוצעו מתחת לעור, לטובת יכולת דינמית משופרת. ביצרנית מבטיחים תותבים נוקשים יותר לזרוע המתלה האחורי ולתושבות מסרק ההגה, כמו גם תושבות מנוע קשיחות יותר - כל אלו לתגובות עדיפות. המכונית החדשה קלה יותר (לא נמסר בכמה ק"ג) תודות לשימוש בסעפת יניקה שונה, מדחס מזגן קטן יותר, ציר העברת כוח חלול ורכיבי מתלה מאלומיניום.

לקסוס RC F פונה לאקסטרים


לקסוס גם מציידת את ה-RC F בצמיגי מישלן פיילוט ספורט 4S שפותחו במיוחד, כולל תרכובת גומי ייחודית ועיצוב דופן וסוליה מותאם. ביצרנית מסבירים כי צמיגים אלו משפרים לא רק את האחיזה, אלא גם מפחיתית תת-היגוי ועמידים יותר לנהיגה ספורטיבית.

לקסוס RC F פונה לאקסטרים


גם המנוע עבר עדכון, ומציע כעת חמישה כ"ס יותר (472) ומומנט גבוה ב-0.8 קג"מ (54.8). נתוני ביצועים לא פורסמו (4.5 שניות ל-100 קמ"ש ו-270 מרביים בדגם היוצא), אך אלו ככל הנראה ישופרו גם תודות לתיבת שמונה הילוכים אוטומטית בעלת יחס העברה סופי גבוה יותר (3.13 במקום 2.93), שאמור לסייע בתגובת מנוע עדיפה ביציאה מהמקום.

לקסוס RC F פונה לאקסטרים
לקסוס RC F רגילה (מימין) וה"טראק אדישן"

ומה שכל זה לא יעשה, תעשה הטכנולוגיה: ה-RC F מוצעת מעתה עם בקרת יציאה מהמקום תקנית, מערכת המאפשרת האצה מיטבית על-ידי קביעת סל"ד מדויק. הנהג נדרש רק ללחוץ על המצערת והבלמים יחד, להדליק את המערכת ולעזוב את הבלמים. זו כבר תוודא שמירב הכוח יעבור לגלגלים האחוריים בלי שאלו יסתחררו.

וגם - גרסת מסלול
אם כל זה לא מספיק לכם, לקסוס תציע גם גרסת מסלול חדשה, בייצור מוגבל (מספר יחידות לא פורסם). לזו כנף אחורית קבועה במקום הספויילר המתכוונן חשמלית, שמשפרת את כושר ההצמדה בעד 26 ק"ג ומפחיתה מערבולות רוח שפוגעות ביעילות האווירודינמית. לצד כנף זו, שיוצרה מסיבי פחמן כמו הגג ומכסה המנוע, החומר החזק וקל שימש גם למסיט רוח שונה מלפנים.

לקסוס RC F פונה לאקסטרים


ה"טראק אדישן" (Track Edition, מהדורת מסלול) קלה ב-82-72 ק"ג מ-RC F רגילה של לפני מתיחת הפנים, זאת גם בסיוע בלמים קרמיים, חישוקי "19 של BBS בהשראת גרסת המירוץ (GT3) ומערכת פליטה מטיטניום.

בלקסוס מעריכים כי היא תוכל להשלים האצה מעמידה ל-97 קמ"ש (60 מייל לשעה) ב-3.96 שניות, RC F ראשונה שיורדת מרף ארבע השניות (אם כי, כאמור, לא ל-100 קמ"ש). המהדורה המיוחדת מצוידת באותו מנוע ותיבת הילוכים כמו ה-RC F המתוחה הרגילה.

לקסוס RC F פונה לאקסטרים


מלבד שינויים אלו, המהדורה המיוחדת תוצע גם בשני גווני מרכב בלבד - אפור שאינו זמין בדגמים הרגילים, או בלבן. בתא הנוסעים תמצאו מושבי ספורט אדומים, קישוטים בשחור-אדום מסיבי פחמן ועוד נגיעות עיצוב קלות, לטובת הרושם העוד-יותר-ספורטיבי.

לקסוס RC F פונה לאקסטרים


לקסוס RC F המחודשת - רגילה ובמהדורה מיוחדת - תגיע לייצור ברבעון השני של 2019. נכון לעתה לא ידוע אם תשווק בישראל, ויתרה מכך - נכון לכתיבת שורות אלה דגם ה-RC כלל אינו מופיע באתר הישראלי של לקסוס.