רגע אחרי שהציגה אותו בסוף השבוע שעבר, פורד הגיעה לתערוכת דטרויט עם שתי גרסאות נוספות של האקספלורר. הדור החדש, שנחשף לראשונה כניידת משטרה ולאחר מכן בגרסה האזרחית, הגיע לתערוכה בדגם כלאיים ראשון ובגרסה ספורטיבית.

פורד אקספלורר הייבריד מציע שילוב בין מנוע 3.3 ליטר בנזין (היחיד במבחר ללא טורבו), לבין מנוע עזר חשמלי ומצברי ליתיום-יון שנטענים בסיוע מנוע הבנזין ואנרגיית הבלימה. לרכב הפנאי בגרסה זו הספק מרבי של 318 כ"ס, 18 יותר מאשר בדגם הבסיס (2.3 ליטר טורבו, 300 כ"ס). פורד לא פרסמה מפרט טכני מלא של האקספלורר, והנתונים בינתיים ראשוניים בלבד - כך שעדיין לא ידוע כמה כוח יהיה למנוע החשמלי ועד כמה יוכל להניע את הרכב לבדו. לפי פורד, תוספת המצברים לא פוגעת במרווח לנוסעים או למטען (החל מ-515 ליטר).

מה שכן נמסר, הוא שטווח הנסיעה הצפוי לפי תקן ה-EPA המחמיר יחסית, יעמוד על יותר מ-800 ק"מ בין תדלוקים, מכובד לרכב פנאי גדול - אך כאמור עדיין לא ידוע מה טווח הנסיעה החשמלי (אם יש כזה בכלל), ומהי תצרוכת הדלק הצפויה. נתונים אלה צפויים להתפרסם קרוב יותר לתחילת השיווק באמריקה, בקיץ הקרוב. האקספלורר צפוי להגיע לישראל בדצמבר 2019, לקראת שיווק בתחילת 2020.

פורד אקספלורר, גרסת הכלאיים

לצד גרסת הכלאיים, פורד לא זונחת גם את מי שמעדיף לשרוף בנזין, ולא לשמור אותו. זוהי ה-ST, שתהיה החזקה ביותר במבחר פורד אקספלורר החדש - תודות למנוע 3.0 ליטר מוגדש עם שישה צילינדרים, 400 כ"ס (35 יותר מה-3.0 הרגיל) ומומנט מרבי של 57.5 קג"מ (4.5+). פורד לא מציינת כיצד הושג השיפור בכוח המנוע או נתוני ביצועים, למעט מהירות מרבית של 230 קמ"ש לגרסת ה-ST.

פורד אקספלורר החדש - חיסכון או ביצועים
פורד אקספלורר ST


לא ידוע אם הגרסה הספורטיבית, שמובדלת קלות בעיצוב החיצוני והפנימי ומציעה חישוקי "21 ובלמים משודרגים, תציע גם מתלים משודרגים - פורד לפי שעה לא מצהירה על כאלו. ה-ST מציעה עם זאת תוכניות נהיגה מותאמות שמשפיעות על קשיחות ההיגוי, תגובת המצערת ותיבת ההילוכים (10 הילוכים אוטומטית כמו בכל הגרסאות). ה-ST מוצעת רק עם הנעה כפולה, בעוד גרסאות ה-2.3 והכלאיים ישווקו גם עם הנעה אחורית.

פורד אקספלורר החדש - חיסכון או ביצועים
פורד אקספלורר ST (מימין) עם גרסאות רגילות של האקספלורר


האקספלורר החדש, דור שישי לרכב הפנאי הנמכר ביותר באמריקה, יציע אבזור בטיחות תקני עשיר הכולל בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, התרעת סטייה מנתיב, התרעת רכב חוצה, מצלמת נסיעה לאחור עם ניקוי, מערכת למניעת סינוור וסיוע בבלימה אחרי תאונה, למניעת נזק משני במקרה שהנהג אינו מסוגל להגיב.

פורד אקספלורר החדש - חיסכון או ביצועים
פורד אקספלורר הייבריד


בתוספת תשלום, יוצעו בקרת שיוט אדפטיבית עם שמירה על מרכז הנתיב, זיהוי שלטים (כולל התאמת מהירות אוטומטית בבקרת השיוט), סיוע בהיגוי להתחמקות ממכשול, בלימת חירום אוטונומית בנסיעה לאחור, מצלמות חנייה היקפיות והתרעת רכב בשטח מת מורחבת בזמן גרירת נגרר רחב.

אבזור המותרות התקני ובתוספת תשלום יכלול, בין היתר, מסך מולטימדיה ניצב בגודל "10.1 עם מפות תלת-ממד ומיקוד על-ידי שתי אצבעות (כמו בטלפון חכם), לוח מחוונים דיגיטלי תלת-ממדי עם תצוגה מתחלפת, מערכת שמע עם 14 רמקולים וקישוריות מלאה לאינטרנט - כולל אפשרות לחבר עד 10 מכשירים בו-זמנית בחיבור WiFi.

פורד אקספלורר החדש - חיסכון או ביצועים
פורד אקספלורר הייבריד. מצברי הכלאיים לא משפיעים על המרווח


נכון לעתה לא ידוע אילו גרסאות של האקספלורר צפויות להגיע לישראל, ומה יהיה מחירן. כיום רכב הפנאי הגדול ביותר במבחר המקומי (אך לא הגדול ביותר של פורד באמריקה), מוצע במחיר התחלתי של 310 אלף שקל.