ראם, חטיבת המסחריות של קונצרן פיאט קרייזלר אוטומובילס (FCA), חשפה את דגמי 2019 של ה-2500 ו-3500 בסדרת המשקל הכבד (Heavy Duty). הטנדרים החדשים, שצפויים בישראל בסוף השנה, יציעו כושר העמסה של עד 3,483 ק"ג וגרירה של עד 15.9 טון.

כבעבר, ה-HD מוצעים בשלל גרסאות מרכב, כולל תא נהג בודד, כפול ומוגדל, מספר בסיסי גלגלים (423-356 ס"מ) ואורכים (6,626-5,892 ס"מ). רוחב מרבית הגרסאות עומד על 212 ס"מ והגובה על כ-203 ס"מ (אם כי כאמור ישנן שלל גרסאות, כולל גם עם שישה גלגלים).

כיאה לרכב בקטגוריה הפופולרית כל-כך באמריקה, את הטנדר המחודש אפשר להזמין בשלל גרסאות אבזור ועם שלושה מנועים - כולל יחידת בנזין גדולת נפח שלא זמינה בישראל (6.4 ליטר ו-410 כ"ס). זו זוכה לראשונה לתיבת שמונה הילוכים אוטומטית מתוצרת ZF.



המנוע שיגיע לישראל חדש לחלוטין, שוב מתוצרת קאמינס, ויוצע בשתי גרסאות: 370 כ"ס ו-118 קג"מ ב-1,700 סל"ד, או 400 כ"ס ו-139 קג"מ ב-1,800 סל"ד. בשני המקרים בשידוך לתיבת שישה הילוכים אוטומטית. הראם 2500 ו-3500 זמינים עם הנעה אחורית או כפולה, כולל גם בגרסת שטח ("פאואר וואגון").

1609942


לצד המנוע החדש, ראם תציע גם טכנולוגיות בטיחות מתקדמות - בהן בלימת חירום אוטונומית כולל בלימת נגרר ובקרת שיוט אדפטיבית. האבזור האופציונלי עשיר וכולל מושבי עור, דיפוני עץ, 17 רמקולים מתוצרת הרמן קרדון, מערכת מולטימדיה עם מסך "12 וחמישה חיבורי USB, טעינה אלחוטית לטלפון חכם ועוד.

1609950


עוד פרטים על מתיחת הפנים, ובפרט אילו גרסאות צפויות בישראל ומה יהיה מחירן, צפויים קרוב יותר לתחילת השיווק אצלנו - בסוף השנה. כיום הטנדר של ראם מוצע בישראל במחיר התחלתי של 219 אלף שקל.