יותר מ-700 כ"ס, פחות מ-11 שניות לרבע מייל. אלו הנתונים המרשימים אותם מבטיחה פורד במוסטנג שלבי GT500 החדשה, הגרסה הסדרתית החזקה והספורטיבית ביותר של מכונית הפוני הפופולרית מאז הושקה בשנות ה-60.

השלבי GT500 תהיה פסגת ההיצע של הדור הנוכחי, והיא מבוססת על מתיחת הפנים שהושקה בתחילת 2017. בפורד לא חסכו, והגרסה החדשה מציעה עיצוב אגרסיבי במיוחד - שאפשר להפוך אותו לאגרסיבי עוד יותר עם ערכת סיבי פחמן מוחצנת. זו כוללת כנף אחורית שמגיעה ממכונית המירוץ מוסטנג GT4, חישוקי "20 רחבים מהרגיל ("11.5 מאחור לעומת "11) מסיבי פחמן חשוף ולחסכון במשקל - בלי ספסל אחורי.

גולת הכותרת של ה-GT500 היא כמובן המנוע, יחידת 5.2 ליטר עם שמונה צילינדרים, מגדש על והספק מרבי של "יותר מ-700 כ"ס". נתון סופי צפוי עם השקת המכונית בארה"ב בסתיו. כבר עתה, פורד מבטיחה ביצועים מרשימים: האצה מעמידה ל-97 קמ"ש (60 מייל לשעה) בתוך כ-3.5 שניות, ומעמידה לרבע מייל (כ-400 מטר) בפחות מ-11 שניות.

פורד מוסטנג החזקה בהיסטוריה: יותר מ-700 כ


השלבי GT500 מצוידת לראשונה בתולדות הדגם בתיבה רובוטית דו-מצמדית (עם שבעה יחסי העברה), שמגיעה מלא אחרת מאשר מכונית העל פורד GT. היא גם זוכה לצמיגים מיוחדים שפותחו על בסיס מישלן פיילוט ספורט קאפ 2, ותציע את הבלמים הקדמיים הגדולים ביותר במכונית ספורט אמריקאית, כך פורד - 420 מ"מ (עם קליפרים בעלי שש בוכנות מתוצרת ברמבו).

פורד מוסטנג החזקה בהיסטוריה: יותר מ-700 כ


והשינויים לא נגמרים כאן: המנוע שודרג ולצד בלוק אלומיניום, כולל גם ראשי צילינדרים מאלומיניום ומערכות שימון וקירור משודרגות. מערך המתלים המתכווננים קל מאשר במוסטנג רגילה ויציע יכולת דינמית משופרת - כמו גם יציבות טובה יותר בהאצה מהמקום. וכן, השלבי GT500 תוכננה גם לטובת אותה שריפת צמיגים פוטוגנית (ברנאאוט) שחביבה כל-כך על בעלי מכוניות פוני ושרירים.



שיווק ה-GT500 צפוי להתחיל כאמור בסתיו. מחירה לא ידוע, ולפחות לפי שעה אין תוכניות לשווקה באופן סדיר בישראל - אך לא נתפלא אם השרירנית החדשה תעשה דרכה לכאן בייבוא אישי.