באישון בוקר נשלחנו באוטובוס מעופף אל העיר הדרומית כדי שנגמא מרחק ראוי עם מאזדה 6 החדשה, המשפחתית הגדולה של המותג היפני. ה-6 עברה מתיחת פנים וכעת החל שיווקה בארץ, ובניגוד לעבר מאזדה מצהירה על כוונות לטפס במעמד ולהיות יצרנית פרמיום אמיתי. השינוי, כך מספרים במאזדה, יהיה איטי ומדוד אבל ה-6 החדשה מהווה צעד משמעותי בכיוון.

מאזדה 6 - מבחן דרכים (השקה מקומית)

 
יוצאים לדרך
מאזדה 6 היא ספינת הדגל של המותג היפני הקטן (1.65 מיליון מכוניות בשנה). בעוד שחיצונית לא השתנה הרבה, תחת הקליפה השתנה המון. סביבת הנהג עוצבה מחדש, במאזדה מספרים על כיול חדש למתלים וגם בידוד רעשים משופר.
 
פתחתי את היום עם גרסת הכניסה – מנוע 2.0 ליטר ורמת גימור 'לאקשרי'. תקשיבו טוב, כבר עם פתיחת הדלת מבחינים בשינוי העצום, אפילו שמדובר בגרסה הבסיסית בהיצע המקומי. הדשבורד חדש לגמרי ובדומה ל-CX-5, הוא מפגין פרמיום והדר. ריפוד העור נמצא בכל פינה, החל מריפוד המושבים ועד לדשבורד ודיפוני הדלתות. חלקו התחתון של התא בהיר ובינו ובין החלק העליון ישנו פס מתכתי נאה והתוצאה, כאמור, מרשימה. צג המולטימדיה גדל (בעבר 6" ועתה 8") אך הוא אינו צג מגע, את מערכת המולטימידה של ה-6 מתפעלים באמצעות בורר הנמצא בין המושבים הקדמיים. התצוגה בעברית ויש כעת גם אפל קארפליי.

מאזדה 6 - מבחן דרכים (השקה מקומית)

 
תנוחת הנהיגה טובה, אבל הייתי שמח לגלגל הגה שיוצא קצת יותר החוצה. הראות קדימה ולצדדים נהדרת, מעט פחות מוצלחת לאחור. מתנחם בזה שיש חיישני חנייה היקפיים. משלב ל-D  ויוצא אל הדרך. טוב, המכונית הזאת בהחלט שקטה מקודמתה, ולא שהיה לי ספק שהחבר'ה שם במאזדה לא שיקרו ושבאמת הם דאגו לבידוד עדיף. התוצאה בהחלט מרשימה - ה-6 מאוד שקטה ונעימה בנסיעה. תיבת ההילוכים מעלה ומורידה הילוכים בנועם מופתי, רק שבדומה לשאר משפחתה, גם ב-6 התיבה הזו ממהרת להוריד הילוכים. וזה פחות נחמד.
 
השלדה גיבורה, המנוע פחות
למנוע ה-2.0 יש 165 כ"ס ו-21.4 קג"מ, כאשר עקומת המומנט טובה מבעבר, לדברי מאזדה, אבל בפועל גם הפעם חסר מעט כוח. הביצועים סבירים בלבד ויכולת השלדה פשוט מרשימה בכל היבט. הנוחות טובה - את פגעי האספלט שהורגשו במכונית טרום מתיחת הפנים (במאזדה הביאו גם אחת כזו להתרשמות) המכונית החדשה פשוט העלימה. ההתנהגות טובה גם היא, ומגבלות האחיזה גבוהות למדי ומרשימות כמעט בכל היבט. ואנחנו עוד עם צמיגים צרים יחסית ביחס לגרסאות האחרות. בכלל, ככל שחלפו הקילומטרים הערכתי למכונית רק גברה, זהו מוצר פשוט טוב, מוצר שלם, ואם יש טענה אז היא מגיעה, כאמור, לכוחו של המנוע ששלדת המכונית פשוט גדולה עליו.

מאזדה 6 - מבחן דרכים (השקה מקומית)

 
בגרסת ה-2.5 ליטר הביצועים, כצפוי, עדיפים והמנוע חי יותר ו"רץ" במעלה הסל"ד בקלילות. המנוע הזה מתהדר ב-195 כ"ס (3 יותר מבעבר) וב-26.1 קג"מ. השילוב כאן עדיף, כצפוי, ועדיין הייתי שמח למנוע מוגדש וחזק יותר. החבר'ה במאזדה עשו כאן עבודה נהדרת בכל הנוגע לכיול המתלים, עבודה כל כך טובה שהיא גורמת לכמעט 200 כ"ס להרגיש קטנים עליה. האחיזה נהדרת, כאשר הפעם, בעיקולים הדוקים מאוד הורגש תת היגוי תחת האצה עדינה (בכל זאת, הנעה קדמית). חסרונות? נוחות הנסיעה נפגמה במעט, תוצאה של חתך צמיגים נמוך יותר (חישוקי 19") וגם בידוד רעשי הכביש פחות מוצלח, תוצאה של רוחב הצמיג.
 
המכונית הזו היא ברמת גימור 'סיגניצ'ר', דהיינו הגבוהה ביותר. זו רמת גימור חדשה עבור הדגם בה תא הנוסעים מתהדר בגימור עץ במקום זה המתכתי ובמקום ריפוד עור "רגיל" ישנו עור הפוך. אני אישית מוצא דווקא את ריפוד רמת הגימור הנמוכה יותר, דהיינו ריפוד העור הרגיל, כנאה יותר. לא יודע, ריפוד עור הפוך מתאים יותר למכוניות ספורט טהורות לדעתי; אבל בהחלט ייתכן והבעיה בי. יש מערכת שמע מבית "Bose" עם 11 רמקולים; ויש גם גג שמש קטן, שנמצא מאחורי ראשם של היושבים לפנים וגם היושבים מאחור לא ממש יצליחו ליהנות ממנו. ואפרופו יושבים מאחור, המרווח לרגליים עצום, הן לברכיים והן לכפות הרגליים; ודווקא מרווח הראש פחות מרשים.

מאזדה 6 - מבחן דרכים (השקה מקומית)

 
התרשמות ראשונית, ועדיין
מאזדה 6 נמצאת בקטגוריה שסבלה יותר מכולן מהעלייה בפופולאריות של רכבי הפנאי. עם זאת בסגמנט שלה היא מציעה תמורה טובה למחיר, התנהגות טובה, נוחות טובה ותא נוסעים איכותי, נאה ושקט. צריך לבצע מבחן כדת וכדין למאזדה 6 החדשה (כולל השוואתי עם מובילות הקבוצה), אך כבר ברור כי זו יכולה להימכר בכמויות מרשימות ביחס לסגמנט. מחיר מאזדה 6 מתחיל ב-170,000 שקלים למנוע ה-2.0 ליטר ומאמיר עד ל-200,000 שקלים למנוע ה-2.5 ליטר ברמת גימור סיגניצ'ר.
_________________________________
בטיחות
לכל הגרסאות מערך בטיחותי עשיר למדי הכולל מערכת בלימה אוטונומית (גם בנסיעה לאחור), תיקון אקטיבי לסטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, עמעום אורות אוטומטי ומערכת להתרעה על עייפות נהג. רמת גימור 'פרמיום' מוסיפה מערכת לניטור שטחים מתים ותנועה צולבת בנסיעה לאחור.

מאזדה 6 - מבחן דרכים (השקה מקומית)