בקרוב תחרות אוטו השנה תגיע לקו הסיוםם (אתם עדיין יכולים להצביע ולהשפיע) ועמה הזוכות בשלל הקטגוריות, כולל הזוכה הגדולה בתואר 'אוטו השנה 2019'. בסדרת הכתבות נחשוף בפניכם את חמש המועמדות הסופיות בכל סגמנט. הפעם – מכוניות סופרמיני.
 
מכוניות הסופרמיני אמנם קטנות ממדים ונוחות לתמרון בסביבה עירונית, אך עדיין מציעות מרחב ורמת עידון מספקים. הן יתאימו למי שמחפש רכב קטן ונוח לניוד עירוני, אבל מספיק נעים בכדי לשייט ממושכות מחוצה לעיר. צעירים, משפחות צעירות וצעירים בנפשם, כל אלה יוכלו למצוא בגבולות הקטגוריה הזו, בת לוויה הולמת.

 אוטו השנה 2019 – מועמדות סופיות בסגמנט הסופרמיני


יונדאי i20
הדור הנוכחי (שני במספר) של יונדאי i20 הגיע לארץ בשנת 2015 והציג עיצוב חיצוני נאה, מרחב פנים ותא מטען נדיבים ואף נוחות נסיעה טובה. מתיחת הפנים (2018) הוסיפה יחידת הנעה מתקדמת – מנוע קטן (מוגדש, כמובן) ותיבה אוטומטית-רובוטית דו-מצמדית – שטיפלה בחולשה הגדולה ביותר של הדגם טרום מתיחת הפנים.

יתרונות: מרחב, תא מטען, יחידת הנעה
חסרונות: סביבת נהג

 אוטו השנה 2019 – מועמדות סופיות בסגמנט הסופרמיני

 
סיאט איביזה
הדור החמישי של סיאט איביזה הוצג בשנת 2017 על בסיס פלטפורמה חדשה לגמרי. האיביזה מציעה מרחב נדיב לנוסעים ולמטען, יחידות הנעה חזקות ויעילות ומגוון רחב של מערכת בטיחות מתקדמות. באופן ייחודי למדי איביזה מוצעת גם בגרסה ידנית בסיסית לצד גרסה חמימה, איוו, עם 150 כ"ס.

יתרונות: מרחב, ביצועים, צריכת דלק, אבזור בטיחותי
חסרונות: נוחות, בידוד רעשים
 
 אוטו השנה 2019 – מועמדות סופיות בסגמנט הסופרמיני


סיטרואן c3
זהו הדור השלישי של סיטרואן C3, וכמו בדורות הקודמים גם הפעם ה-C3 מציגה עיצוב נאה ומלבב מבחוץ ומבפנים. נוחות הנסיעה טובה, יחידת ההנעה מוצלחת ורמת האבזור, בטח ביחס למחיר, עשירה. לזכות סיטרואן C3 עומדים גם היצע מערכות בטיחות מתקדמות עשיר למדי ואחריות מלאה לחמש שנים.

יתרונות: עיצוב, יחידת כוח, נוחות, אבזור, אחריות
חסרונות: הנדסת אנוש

 אוטו השנה 2019 – מועמדות סופיות בסגמנט הסופרמיני

 
פולקסווגן פולו
האחות הקטנה של הגולף שמדור לדור מתקרבת אליה יותר ויותר. הדור הנוכחי, השישי במספר, אמנם מציג הופעה סולידית, אך בכל הקשור לאיכות הביצוע (חומרים, נוחות ובידוד, לדוגמה) הוא סמן ימני בסגמנט. עם זאת, על הביצוע הטוב – משלמים; פולקסווגן פולו היא אחת היקרות בקבוצה.

יתרונות: מרחב, איכות, נוחות, ביצועים, צריכת דלק
חסרונות: מחיר

 אוטו השנה 2019 – מועמדות סופיות בסגמנט הסופרמיני


רנו זואי
רנו זואי אינה צעירה. היא הושקה בעולם בשנת 2012 ואלינו הגיעה רק ב-2016. אבל הזואי היא מהמכוניות החשמליות הראשונות שהוצעו, הן בארץ והן בעולם. בחודשים האחרונים הזואי עברה מקצה שיפורים שכוללת גם טווח נסיעה רשמי שעומד על כ-400 קילומטרים; וזה כבר מקנה לה מקום ברשימה.

יתרונות: נוחות נסיעה, צריכת דלק
חסרונות: מיושנת, טווח, תשתית