יצרנית הרכב הגרמנית דיימלר, שמוכרת בעיקר בזכות מותג מרצדס, הודיעה על כוונתה להקים מפעל לייצור מכוניות במצרים. המפעל החדש יוקם יחד עם שותפה מקומית, שעדיין לא הוכרזו פרטים על זהותה. המהלך זוכה לתמיכת השלטון המקומי ובראשו הנשיא עבד אל-פתאח א-סיסי.

"מצרים היא מיקום אטרקטיבי ותחרותי לייצור ולתמיכה לוגיסטית", כך הסביר מרקוס שאפר, חבר הדירקטוריון של מרצדס פרטיות לייצור ורשת אספקה בהודעה שפרסמה דיימלר. "עם הייצור המקומי אנחנו בטוחים שנוכל להרחיב את נתח השוק שלנו. יתרה מכך, עם היצע הדגמים הרחב, היוזמה החשמלית והמומחיות בנוגע לרעיונות תחבורה מודרניים, אנחנו מוכנים לתמוך ברשויות המצריות בפרויקטים רלוונטיים". בכך שאפר רומז לשירותים שיציע המפעל לגופים ממשלתיים, לצבא ורשויות אכיפת החוק במדינה.

על-פי ההודעה, המפעל יוקם יחד עם שותפה מקומית, ותכנון המיזם מבוצע בשיתוף פעולה עם ממשלת מצרים - זאת לאחר הצלחת מגעים בנושא בין שאפר לנשיא מצרים א-סיסי וראש הממשלה מוסטפא כאמל מדבולי.

מרצדס תייצר מכוניות במצרים


"אנחנו מברכים את החלטת מרצדס לייצר ולהרכיב מכוניות במצרים, צעד שמשקף את השיפור בסביבת ההשקעות והביצועים העסקיים של מצרים, לאור יישום הרפורמה הכלכלית המקיפה ופתיחתה לשיתופי פעולה", כך הגיב הנשיא א-סיסי להודעת דיימלר.

במסגרת ההסכמים עם ממשלת מצרים, דיימלר צפויה לשתף פעולה עם המדינה בפיתוח תחבורה חכמה, כלי רכב חשמליים ותשתיות להטענתם ונהיגה אוטונומית. הסכם הקמת המפעל ושיתוף הפעולה הסופי עדיין לא נחתם.

מרצדס תייצר מכוניות במצרים


מרצדס מציינת השנה 20 שנה להקמת רשת השיווק הרשמית שלה במצרים. זו כוללת כיום מרכזי הפצה, מכירה ושירות בארבעה אזורים עיקריים - קהיר, גיזה, אלכסנדריה והורגאדה (אל-ע'רדקה).