מתיחת הפנים של יונדאי איוניק EV ממשיכה לספק כותרות. ימים ספורים אחרי שנחשפו תמונות רשמיות ראשונות של דגמי הכלאיים, יונדאי הדליפה לפורום חובבי חשמליות בגרמניה את הטווח המשוער של הגרסה החשמלית המעודכנת.

וכפי שהערכנו קודם לכן, הטווח בגרסה החשמלית - שנמכרת גם בישראל - צפוי לגדול באופן משמעותי. לפי הפרטים שפורסמו, הטווח החדש יעמוד על 378 ק"מ, זאת לעומת 280 כיום - זינוק של 35%. נתונים אלה מתייחסים לתקן NEDC הישן, ולא לתקינה המחמירה יותר שנכנסה לתוקף לאחרונה (WLTP).

לפי זו, טווח הנסיעה של האיוניק החשמלית יעמוד על בין 270 ל-300 ק"מ בין טעינות, כך על-פי דיווח של "אוטוויק" ההולנדי. לפי אותו יחס הנתון כיום אמור לעמוד במבחן ה-WLTP על 220-200 ק"מ. יונדאי צפויה לפרסם את הנתון הרשמי בשבועות הקרובים, ולהציג את כל משפחת האיוניק - כלאיים, כלאיים נטענת משקע וחשמלית - בתערוכת ז'נבה במרץ.

יונדאי איוניק חשמלית תציע טווח מוגדל
יונדאי איוניק המחודשת - גרסת כלאיים (משמאל) וכלאיים נטענת משקע


שלוש שנים אחרי שהוצגה לראשונה, מתיחת הפנים של הדגם הנמכר ביותר בישראל מביאה איתה עדכון קל לעיצוב החיצוני. יש סבכה קדמית חדשה ומוחצנת הרבה יותר, עדכון ליחידות התאורה הראשיות ולתאורת היום בצידי הפגוש וסמל יונדאי ענקי במרכז. מהצד השינוי לא מורגש (למעט חישוקים קלים בעיצוב חדש), ומאחור בוצע עדכון קליל לעיצוב יחידות התאורה. יונדאי גם תציע שלושה גווני מרכב חדשים, שמכונים "צל חשמלי", "מתכת נוזלית" ו"חול נוזלי".

בתא הנוסעים מוצעת בתוספת תשלום מערכת מולטימדיה משודרגת עם מסך גדול מבעבר, שעדיין לא ידוע אם יגיע לישראל. לזה גודל של "10.25 (מהגדולים בקטגוריה). מערכת המולטימדיה כוללת גם תאימות לקארפליי של אפל ואנדרואיד אוטו של גוגל, אפשרות להורדת עדכונים מהרשת בלי צורך להגיע למוסך ופקודות קוליות. למערכות הבטיחות המתקדמות מצטרפת התרעת הירדמות נהג.

יונדאי איוניק חשמלית תציע טווח מוגדל
יונדאי איוניק אלקטריק כיום, לפני מתיחת הפנים


ביונדאי לא מצהירים על עדכון למפרט הטכני של האיוניק. כיום מכונית זו מציעה מנוע בנזין בנפח 1.6 ליטר עם 105 כ"ס, שמשודך לתיבת שישה הילוכים רובוטית דו-מצמדית ולמנוע חשמלי שמספק 43.5 כ"ס. יחד מערכת הכלאיים מפיקה 141 כ"ס, מאיצה את הרכב מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 11.1 שניות ומציעה תצרוכת דלק ממוצעת בתנאי מעבדה של 25 ק"מ לליטר. מחיר דגם זה עומד על החל מ-136 אלף שקל.

יונדאי איוניק חשמלית תציע טווח מוגדל
מסך מולטימדיה ענקי במתיחת הפנים - גם אצלנו?


לאחרונה הושקה בישראל גם האיוניק אלקטריק, הגרסה החשמלית לה 120 כ"ס וטווח נסיעה של 280 ק"מ בין טעינות. מחירה החל מ-160 אלף שקל. במסגרת מתיחת הפנים, קיבולת מצברי גרסה זו צפויה לעלות מ-28 קילוואט-שעה ל-38.3, מה שיתרום לצמיחה המרשימה בטווח הנסיעה.