נהגים חדשים יוכלו לדווח על סיום תקופת הליווי רק באינטרנט - כך החליטו במשרד התחבורה. השינוי, שייכנס לתוקף ב-1 בפברואר, יביא לכך שלא ניתן יהיה להגיש את הצהרת סיום הליווי במשרדי הרישוי, זאת בתקווה שהמהלך יפחית את העומסים וישפר את מתן השירות ליתר הנהגים.

מהמשרד נמסר כי למרות שכבר עתה ניתן להצהיר על סיום תקופת הליווי באתר האינטרנט של המשרד, רק 40% מהנהגים החדשים בוחרים בשיטה זו - וכך יוצא ש-60% מ-150 אלף הנהגים החדשים שנדרשים לכך מדי שנה (כ-90 אלף בני אדם), מגיעים למשרדי הרישוי ויוצרים תורים ממושכים.

במשרד התחבורה מציינים כי הנוהל החדש קובע שנהגים חדשים, שעברו בהצלחה את מבחן הנהיגה המעשי (טסט) החל מה-15 ביולי 2018, יוכלו להגיש תצהיר לצורך הסרת מגבלת הליווי רק באתר האינטרנט של משרד התחבורה.

תקופת הליווי נגמרה? דווחו רק באינטרנט


הסרת המגבלה תתאפשר לאחר הצהרת הנהג החדש כי סיים את תקופת הליווי המחייבת. זו צריכה לכלול גם את פרטי הנהגים החונכים. במידה והמלווים אינם מאושרים, הנהג מקבל רישיון עם הגבלה לחצי שנה נוספת, במהלכה הוא נדרש להשלים את תכנית הליווי.

לדברי סמנכ"ל בכיר לשירות במשרד התחבורה, גלעד כהן, נהגים חדשים שמגיעים למשרדי הרישוי למתן ההצהרה על סיום תקופת הליווי, מהווים כיום כ-10% מכלל פעולות הרישוי. הפסקת שירות זה, מקווים במשרד, תשפר משמעותית את השירות לנהגים אחרים שנדרשים להגיע לפעולות שעדיין לא זמינות לביצוע דרך האינטרנט או הטלפון.
 
על-פי תוכנית הרישיון המדורג, שיזם שר התחבורה ישראל כץ, נהג צעיר שגילו מתחת ל-24 חייב לנהוג עם מלווה במשך שישה חודשים. נהג שעבר את המבחן המעשי (טסט), מקבל "היתר נהיגה" לתקופה של חצי שנה, המותנה בחובת ליווי של נהג מלווה למשך כל תקופת ההיתר.