יצרנית הרכב הצרפתית רנו חשפה מתיחת פנים לטווינגו (Twingo), מכונית המיני שפותחה בשיתוף סמארט (שגרסתה לשיתוף הפעולה נקראת "פורפור"). חמש שנים אחרי שהוצגה לראשונה, רנו טווינגו מאמצת עיצוב מעודכן בחוץ ובפנים וגם מנוע חדש.

העדכון לעיצוב החיצוני לא דרמטי, וכולל יחידות תאורה מלפנים ומאחור בהשראת האות "C", כך רנו, כמו גם סבכה קדמית ופגושים שונים. כל הגרסאות יציעו כעת פתחי כניסת אוויר צדדיים למנוע - שנזכיר כי באופן חריג מאוד לקטגוריה ממוקם מאחור ולא מלפנים. לטווינגו גם הנעה אחורית שנחשבת לנדירה בקטגוריה, וכל הגרסאות הונמכו ב-10 מ"מ לשיפור היכולת הדינמית.

רנו תציע גרסה חדשה של מנוע הבסיס, יחידת 1.0 ליטר עם שלושה צילינדרים שלא משווקת כיום בישראל. לצד מנוע ה-65 כ"ס שהוצע עד עתה, תצטרף גם גרסת 75 כ"ס - אף היא רק עם תיבת חמישה הילוכים ידנית. בהתאם נראה כי הסיכויים לראותה אצלנו לא גבוהים, לאחר ששיווק הטווינגו הידנית הופסק.

רנו טווינגו מתחדשת לכבוד 2019


בגרסה הרובוטית (שישה הילוכים דו-מצמדית), ימשיך להיות מנוע 0.9 ליטר מוגדש עם שלושה צילינדרים, הספק מרבי של 95 כ"ס ומומנט מרבי של 13.7 קג"מ ב-2,000 סל"ד. נתוני ביצועים ותצרוכת דלק לא פורסמו, אך יהיו כנראה דומים לדגם היוצא - 10.8 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש, 165 קמ"ש מרביים ותצרוכת דלק ממוצעת בתנאי מעבדה של 20.8 ק"מ לליטר.

רנו טווינגו מתחדשת לכבוד 2019


רנו מבטיחה שורה של עדכונים ושיפורים לנוחות השימוש, בהם פתיחה נוחה יותר לדלת האחורית, קונסולה מרכזית חדשה עם מסך "7 (בחלק מהגרסאות) ותאימות לאפל קארפליי ואנדרואיד אוטו, תא כפפות נסגר בכל הגרסאות ומתקן מודולרי שיכול לשמש גם כמעמד לטלפון. האבזור כולל מעתה גם שני שקעי USB, מערכת סיוע לזינוק בעלייה והתרעת סטייה מנתיב בכל הגרסאות.

רנו טווינגו מתחדשת לכבוד 2019


נכון לעתה לא ידוע מתי יחל שיווק מתיחת הפנים בישראל, אך מחברת קרסו נמסר כי להערכתם זה יקרה עוד השנה. הטווינגו 2019 צפויה להופיע בתערוכת ז'נבה במרץ הקרוב, ולהגיע לאולמות התצוגה באירופה זמן קצר לאחר מכן. כיום הטווינגו משווקת בישראל רק בגרסה הרובוטית, ובמחיר התחלתי של 78 אלף שקל.