חברת קרסו, יבואנית ניסאן לישראל, הכריזה על גרסה מחודשת לרכב הפנאי הקומפקטי הוותיק שלה, הקשקאי. כפי שדיווחנו בעבר, השינוי העיקרי והחשוב בגרסה זו הוא ציודה במנוע 1.3 ליטר טורבו חדש שקבוצת רנו-ניסאן פיתחה בשיתוף עם מרצדס, בבסיסו מנוע כמו זה המוצע ב-A קלאס.

מנוע, הספקים, תיבות
ניסאן קשקאי 2019 יוצע עם המנוע החדש בשתי גרסאות הספק ומומנט עם תיבות הילוכים שונות: לראשונה, 140 כ"ס ו-24.4 קג"מ (ב-1600 סל"ד) ותיבה ידנית עם 6 הילוכים; לשנייה 160 כ"ס ו-27.5 קג"מ (ב-1600 סל"ד) ותיבה דו-מצמדית עם 7 הילוכים. משך ההאצה ל-100 קמ"ש הוא 10.5 ו-9.9 שניות בהתאמה. צריכת הדלק המוצהרת בגרסה החזקה היא עם התיבה הדו-מצמדית נעה בין 18.5 ל-17.2 ק"מ/ל'. הגרסה הבסיסית נמצאת בקבוצה 3 בדירוג הירוק, והאחרת בקבוצה 4.

המנוע החדש אמור לפתור את הבעיה העיקרית של קשקאי, מנוע בנזין 1.2 ליטר חלש (115 כ"ס) עם ביצועים חלשים (12.9 שניות ל-100 קמ"ש).

1604310


רמות גימור, מחירים
גרסת 140 כ"ס הידנית תוצע רק ברמת הגימור 'אסנטה', ומחירה 133,000 שקלים. רמת גימור זו תוצע גם בגרסת 160 כ"ס עם התיבה הדו-מצמדית, ומחירה 147,000 שקלים. ברמת גימור זו חישוקי "17, מערכת מולטימדיה מקורית חדשה ובקרת אקלים מפוצלת, ובמערכות הבטיחות בלימה אוטונומית, התרעה על סטייה (ללא תיקון) ועמעום אוטומטי.

הגרסה החזקה מוצעת גם בשתי רמות גימור נוספות. 'אסנטה טק', שמחירה 154,000 שקלים, כוללת בנוסף חישוקי "18, גג זכוכית, מצלמות היקפיות, מפתח חכם, ריפוד מהודר, וגם ניטור שטחים מתים מהצד ומאחור.

1604309


ברמת הגימור 'טקנה', שמחירה 160,000 שקלים, כוללת חישוקי "19, תאורת לד עוקבת פנייה, חניה אוטומטית, ריפוד עור, ותפעול חשמלי למושבים.

בניסאן סבורים שהשינוי הדרמטי בביצועי הרכב יחזיר אותו לתחרות הצפופה בתחום הפנאי.