בתחילת פברואר ייערך, בפעם ה-24, אירוע 'אוטו השנה' המסורתי. כמיטב המסורת, באירוע נכריז על הדגם שנבחר כאוטו השנה של ישראל 2019 – בחירה שהיא תוצאה של דעת גולשי אוטו ומאקו ושל אנשי מערכת אוטו, ובה יזכה דגם חדש שנבחן בשנה החולפת על-ידי אוטו.

בנוסף, נכריז גם על הדגם המוביל בכל קטגוריה, וכאן ייבחר הדגם מבין כל הדגמים בקטגוריה שנבחנו על-ידי אוטו, לאו דווקא השנה.

עד יום האירוע, נעלה כאן סדרת סקירות בהן יוצגו חמשת הדגמים הבולטים מכל קטגוריה. בסקירה הנוכחית נציג את חמשת הדגמים הבולטים בקטגוריית דגמי הפנאי הבינוניים של מותגי היוקרה.

1587978אלפא רומיאו סטלביו


אלפא רומיאו סטלביו
רכב הפנאי הראשון של אלפא רומיאו מצטיין ביכולות הדינמיות, בהופעה, בביצועים ואפילו בתמורה לכסף. מצד שני, הסטלביו אינו מתעלה בנוחות הנסיעה, ובמקרה זה יש מחיר ליכולת הדינמית, עבור מי שזה חשוב לו ברכב פנאי.

בעד: עיצוב חיצוני מרשים, ביצועים טובים, יכולת דינמית
נגד: איכות גימור, הנדסת אנוש, נוחות נסיעה
 
אוטו השנה 2019 – מועמדים סופיים בקטגוריית פנאי-בינוני-יוקרתי


ב.מ.וו X3
הדור השלישי של ב.מ.וו X3 מציג ההופעה שמרנית וטכנולוגיה מוכרת. ובכל זאת, במבחן ההשוואתי הרשים ה-X3 בשילוב של ביצוע מלוטש והרמוני, איכות נסיעה מעולה ויכולת דינמית מצוינת.

בעד: נוחות נסיעה, התנהגות כביש, ביצועים (ב-3.0 ל')
נגד: אין גרסה היברידית
  
אוטו השנה 2019 – מועמדים סופיים בקטגוריית פנאי-בינוני-יוקרתי


וולוו XC60
הדור השני של וולוו XC60 – אוטו השנה של ישראל, 2018 – משלב רמת בטיחות גבוהה ביותר, איכות נסיעה טובה, הוא מתומחר היטב – והגרסה ההיברידית נטענת-רשת מציעה ביצועים יוצאי דופן, וגם תנועה על חשמל בתנועה עירונית ואף מחוצה לה.

בעד: נראות, בטיחות, תמורה; ביצועים בגרסה ההיברידית
נגד: הנדסת אנוש, עידון
 
אוטו השנה 2019 – מועמדים סופיים בקטגוריית פנאי-בינוני-יוקרתי


יגואר F-פייס
יגואר F-פייס הוא רכב הפנאי הבכיר של יגואר. כצפוי וכנדרש מדגם של יגואר, ההופעה מושכת והיכולת הדינמית גבוהה. עם זאת, איכות הגימור ומפרט האבזור אינם מתעלים ותג המחיר גבוה ביותר.

בעד: נראות, בטיחות, יכולת דינמית
נגד: איכות גימור, אבזור, מחיר
 
41316פורשה מאקאן


פורשה מקאן
רכב הפנאי של פורשה נבחן לפני זמן, אבל היכולת הדינמית שלו עדיין בצמרת ורמת הביצוע שלו גבוהה ביותר. לאחרונה עבר פורשה מקאן מתיחת פנים ראשונה.

בעד: נראות, יכולת דינמית, איכות, מוניטין
נגד: מחיר, ותק