לא לקח לי הרבה זמן להבין את שהולך להיות פה משהו מעניין. המייל שהגיע למערכת בישר שאנו מוזמנים לאירוע נהיגה ברכבי יגואר על מסלול 'מוטורסיטי'. יגואר I-Pace חשמלי + מסלול מרוצים? תרשום אותי אמרתי לגיא, רכז המערכת.
 
לא מזמן את ה-I-Pace (המבחן יעלה בקרוב), והוא הותיר רושם מעולה –ברור שהוא לא נופל ממתחריו מונעי הבנזין באף סעיף; ונשים בצד את העובדה שלא צריך לתדלק אותו, לפחות בדלק. מדובר ברכב שמבצע את מטלות היום יום בצורה מרשימה, ומצד שני מרשים מפני שמדובר בתפלץ השוקל למעלה מ-2 טון, עם 400 כ"ס ומומנט אדיר שמגיע באופן מידי עם הלחיצה על הדוושה. איך הדבר הזה יצא מהסיבובים ההדוקים ב'מוטורסיטי'? בהחלט הולך להיות מעניין.
 
טלפון לארז ליבן, הסטיג הלא רשמי של המערכת. זה בחור שידע להניע את ה-400 כ"ס של הענק החשמלי על המסלול כמו שצריך, ובמקביל לספק תובנות על החוויה עם יגואר F-Pace על אותו המסלול - גם פנאי, גם של יגואר, אבל עם מנוע בנזין (250 כ"ס). עתיד מול ההווה תקראו לזה.

יגואר I-Pace על המסלול

 
מגיעים למסלול
האירוע, שנוהל ביד רמה על ידי ליאון טאובס, כלל מספר רכבי יגואר שהונחו על המסלול ופשוט חיכו שתיקח אותם לסיבוב. אבל, הרבה אנשים כנראה חשבו כמוני והגיעו לאירוע שכלל לקוחות ועיתונאים כך שלא היה זמן רב לנהוג.
 
אני וארז עומדים מול רכב הפנאי עם העיצוב המוזר. ארז תוהה לאיפה אמור להיכנס אוויר מהכונס הענק, אם אין מנוע. אני מסביר שזה מיועד לשיפור האווירודינמיות. תוסיף 400 כ"ס שזמינים משני המנועים החשמליים (אחד לכל סרן) ואת הסוללות שמותקנות ברצפת הרכב ומייצרות מרכז כובד נמוך – וארז עולה עם ים ציפיות למושב הנהג. ואז שקט. לא מנוע, לא ויברציות, יוצאים מהפיטס כמו מלוע של אקדח עם משתיק קול.
 
אנו מתקרבים אל הפנייה הראשונה, שמאלה ב-90 מעלות במהירות אדירה. "כמממממה כוח!" ארז שואג ואני צוחק. הגב נדבק לכיסא. ואז מגיעים לנקודת הבלימה הראשונה. משקל לגלגלים הקדמיים ובדיוק מרבי הבלם, ההגה והדוושה מרגישים עמומים מעט ביחס לכוח האדיר שארז מניע. איך זה נגמר? בנזין או חשמל? צפו בווידאו.

יגואר I-Pace על המסלול