יותר משנתיים אחרי שהוצגה בתערוכת פריז בסוף 2016, ניסאן מוסיפה סוף-סוף תיבה אוטומטית למיקרה באירופה. היעדר תיבה כזו גרם לכך שבישראל המשיך שיווק המיקרה הקודמת עד לזמן זה ממש, וכעת יש לקוות ששיווק הדור הכבר לא כל-כך חדש יוכל להתחיל גם אצלנו. מחברת קרסו נמסר כי זה צפוי לקרות השנה, אך לא נוקבים עדיין בתאריך שיווק מדויק.

במסגרת מתיחת הפנים, עיצוב ניסאן מיקרה לא השתנה דרמטית, אך נוספה רמת גימור חדשה ו"ספורטיבית" שמכונה "N-Sport". זו תוצע עם המנועים הרגילים וכוללת חישוקים גדולים יותר ("17) ונגיעות עיצוב קלות, לטובת מראה דינמי.

חידוש חשוב לא פחות נמצא מתחת למכסה המנוע, שם מנוע חדש המכונה "IG-T" יפיק 100 כ"ס (10 יותר מבעבר), זאת מנפח של 1.0 ליטר ובסיוע מגדש טורבו. מנוע זה ישודך לראשונה לתיבת הילוכים אוטומטית רציפה, שלא הוצעה עד כה במפרט האירופאי. איתה, למנוע מומנט מרבי של 14.7 קג"מ ב-2,000 סל"ד (16.3 קג"מ ב-2,750 בגרסה הידנית). נתוני ביצועים לא פורסמו (10.9 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש עם תיבה ידנית).

ניסאן מיקרה אוטומטית בדרך לישראל
ניסאן מיקרה המחודשת (באדום) וגרסת ה-N-ספורט ה"ספורטיבית"


מנוע חדש נוסף, אף הוא מוגדש ובנפח 1.0 ליטר (לדברי ניסאן מנוע שונה בשם "DIG-T"), מפיק 117 כ"ס ו-18.3 קג"מ ב-1,750 סל"ד. זה ישודך לתיבת שישה הילוכים ידנית בלבד ויאיץ את המיקרה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 9.9 שניות. גרסה זו מיועדת כמעין ספורטיבית חמימה, כולל היגוי ומתלים ייעודיים.

ניסאן מיקרה אוטומטית בדרך לישראל


לצד מנועים אלה, המיקרה תוסיף להימכר גם בגרסה אטמוספרית (1.0 ליטר, 71 כ"ס) ועם מנוע טורבו-דיזל (1.5 ליטר, 90 כ"ס) - שניהם רק עם תיבה ידנית ובהתאם סיכוי נמוך שיגיעו לישראל. המיקרה האוטומטית החדשה תגיע אלינו כאמור, מתישהו במהלך 2019.