שלושים שנה בדיוק אחרי שהוצגה לראשונה, בתערוכת שיקגו 1989, מאזדה MX-5 חוזרת לאותה תערוכה בדיוק עם מהדורת 30 שנה חגיגית. המהדורה המוגבלת תוצע ב-3,000 יחידות בכל העולם, עם גג בד מתקפל ידנית או קשיח מתקפל חשמלית (RF).

מאזדה תציע את המהדורה המיוחדת רק בצבע "כתום מירוצים", גוון בלעדי לה, ועם חישוקי "17 שתוכננו במיוחד על-ידי רייס (Rays). היא מבוססת על גרסת ה-2.0 ליטר המחודשת שהוצגה אשתקד, ומציעה 184 כ"ס ו-20.9 קג"מ, תיבת שישה הילוכים ידנית (או אוטומטית בחלק מהשווקים, לא בישראל), האצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 6.5 שניות (6.8 ב-RF) ומהירות מרבית של 219 קמ"ש (220 ב-RF).

המהדורה המיוחדת היא בסימן הצבע הכתום - שמלבד המרכב מעטר גם חלקים רבים בתא הנוסעים. יש גם תגי "30 שנה" ממוספרים, מושבי רקארו ספורטיביים, בולמי בילשטיין (בגרסה הידנית) ובלמים עם קליפרים כתומים - מתוצרת ברמבו מלפנים וניסין מאחור.



מבחינת עיצוב ומידות אין שינויים - כולל אורך של 391.5 ס"מ, רוחב של 173.5 ס"מ, גובה של 123.5 ס"מ ובסיס גלגלים של 231 ס"מ.

מאזדה MX-5 חוגגת 30 במהדורה מיוחדת


ה-MX-5, שכונתה בעבר גם בשם "מיאטה" ונקראת ביפן פשוט "מאזדה רודסטר", נמצאת כיום בדור הרביעי (ND). בעבר תמחור נוח יחסית הפך אותה למצליחה יחסית בישראל, אך מאז תחילת העשור ובמיוחד עם השקת הדור הנוכחי, מחירה זינק (החל מ-247 אלף שקל) וכיום נמכרות ממנה יחידות בודדות בשנה - שש בלבד בשנת 2018 כולה, למשל. בהתאם, נראה כי הסיכוי לראות כאן את המהדורה המיוחדת קלושים.