לקראת סיום שנת 1995 ערך מגזין אוטו לראשונה את בחירת 'אוטו השנה' — ומאז, עשרים וארבע שנים ללא הפסקה, הוא משמר את המסורת הזו, כראוי למעמדו הייחודי בתחום הרכב בישראל. וכך גם השנה.

אוטו השנה של ישראל 2019 הוא...

 
גם השנה, כמעט רבע מאה ברציפות, נבחר 'אוטו השנה של ישראל' על־ידי העיתונאים של אוטו, קוראי המגזין וגולשי האתרים אוטו ומאקו. מיהו 'אוטו השנה של ישראל'? זה הדגם החדש — כזה שנבחן בישראל על־ידי אוטו במהלך השנה שחלפה — שלדעת מערכת אוטו וקוראיו הביא את הבשורה החשובה ביותר, את החידוש המשמעותי, או השפיע יותר מכל דגם אחר.
 
וכמו מדי שנה, בחרה מערכת אוטו גם את הדגמים המנצחים בקטגוריות השונות, וגם כאן נשמרה המסורת שהמועמדים לבחירה והנבחרים יכולים להיות דגמים וותיקים יותר.
 
'אוטו השנה של ישראל 2019', הדגמים הזוכים בכל קטגוריה ומותג השנה נחשפו במסגרת אירוע חגיגי, בו אירחו אנשי אוטו ומאקו את כל יבואני הרכב וחברות הליסינג הגדולות בישראל.
 
אוטו השנה
ארבעים ושישה דגמים חדשים לגמרי נבחנו על־ידי אוטו בישראל בשנה שחלפה — לא כולל השקות בחו"ל, מבחנים לדגמים מחודשים ולגרסאות ומבחנים השוואתיים — כמעט ארבעה בכל חודש, והבחירה המורכבת נערכה ביניהם. כי הבחירה באוטו השנה מורכבת מכיוון שהוא אינו אמור להיות הטוב ביותר, היפה מכולם או המשוכלל מכל היתר.
 
אוטו השנה של ישראל 2019 הוא...


'אוטו השנה של ישראל' צריך להיות — מהפכני, או לפחות מתקדם במיוחד; להביא בשורה לעולם הרכב בכלל, או לפחות לזה הישראלי; ראוי לציון בזכות שילוב מרשים של תכונות, או לפחות כזה שנותן ערך או תמורה יוצאים מהרגיל.
 
על־סמך עקרונות אלה הגיעו לשלב הגמר חמישה דגמים: ב.מ.וו X3, ג'יפ רנגלר, יגואר I-פייס, סאנגיונג רקסטון, קיה סטינגר. וכן, רק אחד מהם הוא דגם כביש טהור (אבל מאוד), והשאר משלבים יכולת שטח בכל הטווח המוכר, מכלי טיולים משובח בשבילים ועד טוחן מעלות וגורס סלעים. אחדים משמרים טכנולוגיות קודמות, כולל כאלה עם בסיס מאוד וותיק, ויש גם מי שנמצא בחזית האוטומטיבית העכשווית.
 
כמה דברים על כל אחד
ב.מ.וו X3. הדור השלישי והחדש של רכב הפנאי בגודל בינוני אינו מתעלה בתחום כזה או אחר, אינו מביא חידושים מסעירים – אבל הוא מרשים באופן יוצא דופן, מכיוון שכל המרכיבים שלו עשויים ברמה גבוהה ביותר, והכל בו פועל בהרמוניה ליצירת איכות נסיעה וחווית נהיגה ברמה הגבוהה ביותר.

אוטו השנה של ישראל 2019 הוא...

 
ג'יפ רנגלר. כל מילה מיותרת על רכב השטח המיתולוגי הזה, האייקון של דגמי השטח, מי שהיה ראשון מסוגו, אחד האחרונים שנשארו, ממשיך מסורת בת קרוב לשמונים שנים, זה שיכול להביא אתכם לא רק עמוק מאוד בשטח, אלא גם גבוה מאוד במעלות תלולים. הדור החדש טוב מקודמו, ולמרות רמת הבטיחות הנמוכה שלו זכה להיות חביב הקהל, כי בכל זאת, זה גי'פ, וזה הג'יפ האמיתי היחיד שישנו.

אוטו השנה של ישראל 2019 הוא...

 
יגואר I-פייס. ההבטחה שמומשה – רכב כל-חשמלי עם טווח ראוי, ביצועים מסחררים, איכות נסיעה טובה וכיאה וכראוי: רמת בטיחות גבוהה המגובה במערכות ניהוג עדכניות. הרכב החשמלי של יגואר הוא דגם ראוי ביותר לכשעצמו, יכולת מפתיעה מעבר לכביש, עם כישורים חשמליים משובחים, והוא ביטוי מצוין – וראשון מסוגו בארץ – לעולם הרכב הפונה לכיוון זה.

אוטו השנה של ישראל 2019 הוא...

 
סאנגיונג רקסטון. דגם פנאי/שטח חדש המבוסס על מרכיבים וותיקים – שלדת סולם, סרן חי, הילוך כוח – בביצוע מלוטש מאשר קודמו, עם יכולת מכובדת של נסיעת כביש, גם לשבעה, וכישורי טיול מגוונים. הצד השני של המשוואה עשוי תג-מחיר הנמוך בהרבה מהמקובל, גם ביחס לדגמי פנאי דומים עם כישורי שטח מופחתים.

אוטו השנה של ישראל 2019 הוא...

 
קיה סטינגר. מכונית הכביש היחידה כאן מביאה מרכיבים מהסוג שתמיד משך את אוהבי הנהיגה – ביצועים משובחים, יכולת דינמית גבוהה – והוסיף את המרכיבים שעושים נהיגה כזו למרגשת, צמודה לחושים: צליל, חיבור פיזי למעשה הנהיגה, דרמה, אתגר. סטינגר היא ביטוי לזן הולך ונעלם, והעובדה שנוצרה על-ידי יצרן הפונה למרכז השוק, רק מוסיפה לייחוד ולעניין שיצרה. כל השאר? פשוט כיף.

אוטו השנה של ישראל 2019 הוא...

 
אוטו השנה של ישראל הוא הדגם המתקדם ביותר, המרשים ביותר, המאוד רב-גוני, ומי שהביא ראשון את מרכיבי עולם הרכב של העשור הבא, ומבצע ממש טוב: יגואר I-פייס.

למבחן הדרכים המלא על יגואר I-Pace לחצו כאן.

ואם אתם רוצים לקרוא בהרחבה על הסיבות בגינן נבחר, כנסו לכאן.

אוטו השנה של ישראל 2019 הוא...