אלפינה (Alpina), סדנת השיפורים הוותיקה שמתמחה בשדרוג דגמי ב.מ.וו, הציגה את ה-B7 החדשה. כפי ששמה מרמז, היא מבוססת על הסדרה 7 - שעברה בעצמה מתיחת פנים לאחרונה.

כמקובל, אלפינה מבססת את העיצוב החדש על הדגם המעודכן, כולל סבכת הכליות העצומה, אך מוסיפה פרשנות משלה תודות לפגושים חדשים - מלפנים כולל כיתוב אלפינה גדול בסבכה התחתונה. החישוקים הרב-חישוריים שאופייניים כל-כך לאלפינה חוזרים שוב, במידה "20 או "21 (בתמונות החישוק הגדול, כמובן).

אלפינה מציעה גם חבילת עיצוב ושדרוג לתא הנוסעים, כולל רכיבים שונים שניתנים להתאמה אישית לפי טעם הלקוח. כיאה לסדנה הוותיקה, השינויים לא רק קוסמטיים וכוללים בראש ובראשונה מנוע משודרג באופן משמעותי. על בסיס גרסת ה-750Li xDrive (מנוע V8 טווין-טורבו, 4.4 ליטר ו-530 כ"ס), אלפינה מציעה 608 כ"ס - הספק גבוה אף מגרסת ה-M760Li xDrive הבכירה במשפחת הסדרה 7 (585 כ"ס ממנוע 6.6 ליטר V12 מוגדש).

ב.מ.וו סדרה 7 מחודשת עם 608 כ


ל-B7 עם זאת מומנט נמוך יותר - 81.5 קג"מ לעומת 86.6 (76.4 ב-750Li) - אבל גם זה לא מפריע לה להציע ביצועים טובים יותר מה-M760Li. זמן ההאצה מעמידה ל-100 קמ"ש למשל, עומד על 3.6 שניות בלבד - 0.2 פחות מהדגם ששופר על-ידי סדנת M ו-0.5 פחות מה-750Li. המהירות המרבית עומדת על 330 קמ"ש לעומת 250 (מוגבל אלקטרונית) ב-M.

ב.מ.וו סדרה 7 מחודשת עם 608 כ


אלפינה מציעה את ה-B7 עם הנעה כפולה ותיבת שמונה הילוכים אוטומטית - שתיהן מהסדרה 7 אך עם כיול שהותאם לאופי הספורטיבי יותר של אלפינה, כך על-פי הסדנה. גם מתלי האוויר זוכים לכיול חדש ולמצב "אלפינה ספורט+", שבחירה בו מנמיכה את המתלים ב-15 מ"מ ומעבירה את המכונית לכיול הדינמי ביותר שלה (היגוי, מתלים, תיבה וכדומה).



מחיר ה-B7 החדשה לא פורסם. לפי שעה אין תוכניות לשיווק דגמי אלפינה באופן סדיר בישראל, אך מספר מכוניות של הסדנה הגיעו לכאן בעבר בייבוא אישי. שיווק הסדרה 7 המחודשת בישראל במפרטי ב.מ.וו הרגילים, צפוי להתחיל ברבעון השלישי של 2019.