סקודה תציג רכב פנאי-קופה בתערוכת ז'נבה, שירמוז על עיצוב דגם סדרתי דומה. רכב הפנאי החדש נכנס לנישת רכבי סדאן ופנאי עם גג נמוך - בדומה לסדאן-קופה כמו מרצדס CLS ופולקסווגן ארטאון, ופנאי-קופה כמו ב.מ.וו X6 וטויוטה C-HR. סקודה מציעה כיום גרסת פנאי-קופה של סקודה קודיאק תחת השם GT, אך בינתיים רק בסין.

רכב התצוגה החדש, שיוצג בתערוכת ז'נבה, יכונה "ויז'ן iV" (חזון, Vision), ומוגדר בינתיים כדגם תצוגה. בהתאם צפו לכמה פריטי עיצוב שלא בהכרח יגיעו לייצור סדרתי - כמו חישוקי ענק ("22), כיתוב "סקודה" מואר מאחור ופס אור קדמי. גם דלתות עם ידיות חבויות ומצלמות צד במקום מראות, לא בהכרח יוצעו בגרסה סדרתית (מצלמות עשויות להיות אופציה בתוספת תשלום).

סקודה לא מפרסמת מידע טכני על הדגם החדש, למעט שהוא חלק ממתקפת הדגמים החשמליים של קונצרן פולקסווגן, ובהתאם מבוסס על פלטפורמת MEB למכוניות חשמליות של הקונצרן. היצרנית הצ'כית מבטיחה רכב חשמלי סדרתי ראשון בשנה הבאה, ועוד תשעה כאלו עד 2022.

סקודה תציג פנאי-קופה חשמלי


לפי שעה נראה כי הסיכויים לכך שהרכב החשמלי הראשון יהיה פנאי קופה אינם גדולים. לפי ההערכות, סקודה תשיק את המהפכה החשמלית בדרך דומה לפולקסווגן - עם משפחתית קומפקטית חשמלית. עם זאת, הסיכויים לראות את רכב הפנאי מגיע לייצור בהמשך אינם מבוטלים.

סקודה תציג פנאי-קופה חשמלי


עוד פרטים על הוויז'ן iV צפויים בתערוכת ז'נבה. זו תיערך השנה ב-17-7 במרץ. סקודה תציג באותה תערוכה בהופעת בכורה גם את הקאמיק (Kamiq), רכב פנאי קטן לשוק האירופי שיגיע לישראל ב-2020.