יצרנית מכוניות היוקרה בנטלי, חלק מקונצרן פולקסווגן, חשפה את מה שהיא מגדירה כרכב הפנאי המהיר ביותר בעולם בייצור סדרתי. קוראים לו בנטייגה ספיד (Bentayga Speed), והוא יהיה הגרסה הבכירה של רכב הפנאי הגדול של המותג, שמשווק גם בישראל (תמורת החל מ-1.575 מיליון שקל).

הספיד מבוסס על דגם ה-W12, עם מנוע בנזין בנפח 6.0 ליטר שמספק כאן 635 כ"ס (608 בגרסה הרגילה). המומנט נותר 91.7 קג"מ, אך תוספת ההספק הובילה לשיפור בהאצה מעמידה ל-100 קמ"ש (3.9 שניות לעומת 4.1 בדגם הרגיל) ולמהירות מרבית של 306 קמ"ש - 301 בדגם הרגיל. פירוש הדבר כי אם תמצאו כביש בלי הגבלת מהירות, תוכלו לנסוע בקמ"ש אחד שלם מהר יותר מלמבורגיני אורוס (מהירות מרבית של 305 קמ"ש).

ההישג הזה אמנם זניח, אבל גם די מעניין בהתחשב בפוליטיקה הפנימית של קונצרן פולקסווגן - ולא פחות חשוב במיצוב של האורוס כלמבורגיני של רכבי הפנאי, ובהתאם הציפייה שיהיה מהיר משמעותית מרכב מכוון יוקרה כמו הבנטייגה. לזכותו של האורוס, עם זאת, זמן האצה טוב מהספיד ל-100 קמ"ש - 3.6 שניות לעומת 3.9.

בנטלי בנטייגה ספיד - רכב הפנאי המהיר בעולם


בכל מקרה, הבנטייגה ספיד יציע מלבד מנוע חזק יותר, גם שינוי קל לעיצוב. יש יחידות תאורה מושחרות מלפנים, סבכה קדמית כהה (גם סבכות האוורור בפגוש בגוון דומה), חצאיות בצבע הרכב וחישוקי "22 בשלושה גימורים לבחירה. וכמובן, תגי "ספיד" כדי שגם השכנים ידעו שקניתם את "הכי מהיר".

בנטלי בנטייגה ספיד - רכב הפנאי המהיר בעולם


בתא הנוסעים תמצאו, בין היתר, ספי דלתות מוארים עם תגי "ספיד" ושימוש נרחב באלקנטרה - לראשונה בבנטייגה. מתחת לעור בנטלי תציע נעילת דיפרנציאל אלקטרונית, שמונה מצבי נהיגה - חלקם בכיול דינמי מבגרסאות רגילות - מתלים קשיחים יותר ומפלט בעל צליל דומיננטי יותר. כן יוצעו בלמים קרמיים שלא רק עמידים יותר לבלימה אלא גם קלים ב-20 ק"ג וקישוטי סיבי פחמן כל המעוניין.

בנטלי בנטייגה ספיד - רכב הפנאי המהיר בעולם


מחיר הספיד לא פורסם. צפו לשלם עם זאת תוספת מכובדת ביחס ל-W12 הרגיל, שמחירו בישראל החל מ-1.985 מיליון שקל.