חודשים ספורים אחרי שהציגה אותה בבכורה עולמית בתערוכת לוס אנג'לס, מאזדה חושפת את המפרט האירופי של מאזדה 3 החדשה. מפרט זה צפוי להימכר בישראל בשינויים מינוריים לכל היותר. מחברת דלק מוטורס, יבואנית מאזדה, נמסר עם חשיפתה כי שיווק הדגם החדש יחל בסוף הרבעון השלישי של 2019, כלומר בסביבות חודש ספטמבר. מחירי הדגם החדש אינם ידועים (החל מ-134 אלף שקל כיום).

עם השקתה באירופה, מאזדה 3 מוצעת בשתי גרסאות מרכב - סדאן והאצ'בק - ועם שני מנועים. הרלוונטי לישראל הוא הסקאייאקטיב-ג'י (Skyactiv-G) - יחידת כוח צורכת בנזין עם ארבעה צילינדרים ונפח של 2.0 ליטר. לדגם זה יהיה הספק מרבי צנוע של 122 כ"ס ב-6,000 סל"ד, ומומנט של 21.7 קג"מ ב-4,000 סל"ד. בינתיים לא הוצגה גרסה חזקה יותר (כפי שמוצעת כיום בישראל עם 165 כ"ס).

בשידוך לתיבת שישה הילוכים אוטומטית (תוצע גם ידנית אך לא סביר שבישראל), ה-3 החדשה תאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 10.8 שניות ולמהירות מרבית של 202 קמ"ש בגרסת הסדאן. ההאצ'בק מאיצה באותו זמן אך מהירותה המרבית נמוכה יותר בשל מרכב בעל יעילות אווירודינמית נחותה - 197 קמ"ש.

מאזדה 3 החדשה - המפרט לישראל נחשף


מסיבה זו הסדאן גם חסכונית יותר בדלק - 15.6 ק"מ לליטר בממוצע בתנאי מעבדה עם חישוקי "16 לעומת 15.4 בהאצ'בק. בחירה בחישוקי "18 מורידה את תצרוכת הדלק ל-15.1 ק"מ לליטר בממוצע בסדאן ו-14.9 בהאצ'בק. נתוני הדלק חושבו כולם לפי שיטת החישוב החדשה והמחמירה יותר, WLTP.



מנוע שני לאירופה, טורבו-דיזל בשם סקאייאקטיב-די (Skyactiv-D), מציע נפח של 1.8 ליטר ו-116 כ"ס. למרות שגם הוא מוצע עם תיבה אוטומטית, לפי שעה הסיכוי לראותו בישראל נמוכים. מאזדה מציעה את ה-3 באירופה לפי שעה רק עם הנעה קדמית (כפולה מוצעת כאופציה בארה"ב). גרסאות נוספות של ה-3, בהן עם מנוע הסקאייאקטיב-X (בנפח 2.0 ליטר) וסיוע חשמלי עם או בלי טעינה ממקור חיצוני, צפויות בהמשך.

מאזדה 3 החדשה - המפרט לישראל נחשף


מבחינת עיצוב ומידות, ה-3 "שלנו" אינה שונה מהדגם האמריקני, למעט הגובה. אורכה 466 בסדאן ו-446 בהאצ'בק, רוחבה 179.5 ס"מ, גובהה 144 בסדאן ו-143.5 ס"מ בהאצ'בק (ס"מ פחות בהתאמה מאמריקה, ככל הנראה בגלל כיול מתלים שונה). בסיס הגלגלים בשתי הגרסאות עומד על 272.5 ס"מ.

מאזדה 3 החדשה - המפרט לישראל נחשף


במאזדה מבטיחים שיפור משמעותי לבידוד הרעשים, תודות לבידוד כפול ופחות חורים ברצפה ובחומרי הבידוד השונים. גם החומרים עצמם שודרגו לכאלו הסופגים טוב יותר רעשים בתדרים שמפריעים לאוזן אנושית. פלטפורמה חדשה, כיול מתלים חדש ותכנון טוב יותר של חומרים סופגים, אמור להפחית גם רעידות על-גבי שיבושים וכביש שאינו סלול היטב.

מאזדה 3 החדשה - המפרט לישראל נחשף


הדור החדש גם מוסיף מערכות בטיחות חדשות, בהן התרעת הירדמות נהג - כולל זיהוי של מצב העיניים והערכת מודעות הנהג לסיכונים, בלימת חירום אוטונומית במהירויות גבוהות מבעבר, התרעת סטייה מנתיב עם סיוע בהיגוי, התרעת רכב בשטח מת, התרעת רכב חוצה בצומת ולראשונה במאזדה - כרית אוויר לברכי הנהג. מאזדה גם תציע לראשונה ב-3 בקרת שיוט אדפטיבית, שבפקקים בכביש בינעירוני מאפשרת נהיגה אוטונומית (שליטה בהאצה, בלימה והיגוי).

עדכון: מאזדה 3 2020 החדשה נחתה בישראל בספטמבר 2019 עם מנוע אחד - 2.0 ל' בנזין המפיק 165 כ"ס.