יצרנית הרכב השוודית וולוו חשפה את מתיחת הפנים של וולוו XC90, רכב הפנאי הגדול והיקר ביותר שלה. ארבע וחצי שנים אחרי שהוצג, ה-XC90 כמעט ולא משתנה מבחינת עיצוב, עדות לביטחון של היצרנית בעיצוב מול מתחרות מודרניות.

מנגד, וולוו בחרה לעדכן באופן משמעותי יותר את הרכב מתחת לעור, שם יוצעו לראשונה מנועי כלאיים מתונים. המנועים, שישווקו תחת הכינוי "B", יציעו מערכת חשמל משודרגת וטעינה מאנרגיית הבלימה (בלימה רגרנטיבית), אך ללא אפשרות טעינה ממקור חיצוני כמו מנועי ה-"Twin" של וולוו.

למרות שהם נעדרים אפשרות לטעינה חיצונית ומערכת החשמל בהם לא תוכל להניע לבדה את הגלגלים, בוולוו מעריכים כי אגירת אנרגיית בלימה (שחוסכת זמן פעולה של האלטרנטור) וזמני דימום מנוע ארוכים יותר בעצירה וגלישה, יחסכו לנהגים 15% בתצרוכת הדלק בתנאי אמת. מנועי ה-B יוצעו בגרסאות בנזין ודיזל, ויחליפו בהדרגה את גרסאות ה-T (בנזין) ו-D (דיזל) הוותיקות. וולוו לא מפרסמת פרטים טכניים נוספים מעבר לכך.

וולוו XC90 מתרענן עם מנועי כלאיים חדשים


מלבד זאת, ה-XC90 המחודש מציע עדכון מינורי לעיצוב, כולל סבכה קדמית חדשה, גווני מרכב חדשים וחישוקים קלים בעיצוב חדש. בתא הנוסעים נוספה גרסת שישה מושבים בשלוש שורות, לצד דגמי הארבעה, חמישה ושבעה מושבים הקיימים. ה-XC90 מוצע כיום בישראל בגרסאות ארבעה ושבעה מושבים.

וולוו XC90 מתרענן עם מנועי כלאיים חדשים


אבזור הבטיחות של הדגם המחודש כולל בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, רוכבי אופניים וחיות גדולות, מערכת עזר להתחמקות ממכשול בעיר, למניעת פגיעה ברכב בשטח המת וגם סיוע בהתחמקות מרכב שנכנס לנתיב הנסיעה מהכיוון הנגדי. אבזור המותרות כולל מערכת מולטימדיה משודרגת, לראשונה עם תאימות לאנדרואיד אוטו (בנוסף לאפל קארפליי שהוצעה גם קודם). כן יוצע שימוש ביישומון ספוטיפיי מהמסך ותערובת צמר בחלק מהגרסאות.

וולוו XC90 מתרענן עם מנועי כלאיים חדשים


שיווק ה-XC90 המחודש יחל באירופה בחודש מאי הקרוב. מחברת מאיר, יבואנית וולוו, נמסר בתגובה לפניית "אוטו" כי הדגם המחודש יושק אצלנו בסוף 2019 או תחילת 2020. בשלב זה לא ידוע איזה שינוי יחול במפרט המקומי - שמחירו כיום החל מ-515 אלף שקל (D5 מומנטום).