חמישה חודשים אחרי שחשפה את ה-GLE החדש, מרצדס מציגה גרסת AMG ספורטיבית ראשונה שלו, ה-"53". זאת, למי שרוצה את רכב הפנאי הגדול שלו עם ביצועים של מכונית ספורט ממוצעת, בלי להקריב את הישיבה הגבוהה או את יכולת השטח (בהנחה שמישהו מרוכשי ה-GLE כלל משתמש בה).

מרצדס-GLE 55 AMG החדש מציע עיצוב אגרסיבי יותר מהדגם הרגיל, בעיקר תודות לחישוקים גדולים, פגושים שונים וגולת הכותרת - סבכה קדמית בולטת במיוחד עם פסי כרום ניצבים. גם בתא הנוסעים תמצאו עיצוב שמשויך לדגמים ספורטיביים, כולל גלגל הגה חדש, מושבים עם תמיכה משופרת והרבה, הרבה אבזור. אם תרצו, תוכלו אף להזמין בישום לתא עם ניחוח שתוכנן במיוחד ונקרא "AMG #63".

חשוב יותר, מתחת למכסה המנוע שוכנת יחידת כלאיים מתונה, או "גדישת EQ" בשפת מרצדס (EQ Boost). מדובר במערכת המתבססת על מנוע טווין-טורבו בנזין עם שישה צילינדרים בטור ונפח של 3.0 ליטר, שמספק 435 כ"ס ו-53 קג"מ בטווח סל"ד מרשים - 1,800 עד 5,800.

מרצדס-AMG מציגה: 435 כ


מנוע עזר חשמלי, שממוקם בין המנוע לתיבת ההילוכים (אוטומטית עם תשעה יחסי העברה), מפיק 22 כ"ס ו-25.5 קג"מ, ונועד בעיקר לכפר על השהיית הטורבו בסל"ד נמוך. מנוע זה לא מניע את הגלגלים לבד, אך מאפשר כיבוי מנוע הבנזין לפרקי זמן ממושכים יותר בגלישה ועמידה.

מרצדס-AMG מציגה: 435 כ


גרסת ה-55 AMG מאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 5.3 שניות, ולמהירות מרבית של 250 קמ"ש (מוגבלת אלקטרונית). תצרוכת הדלק עומדת על 10.7 ק"מ לליטר בממוצע בתנאי מעבדה.

עוד במפרט: מתלי אוויר מתכווננים עם כיול AMG, הכולל הנמכה של 15 מ"מ, הנמכה נוספת בנסיעת כביש של 15 מ"מ לשיפור היעילות האווירודינמית והיציבות, והגבהה של 55 מ"מ לנסיעת שטח. יש גם מוטות מייצבים נשלטים אלקטרונית לצמצום זוויות הגלגול, בלמים ענקיים (400 מ"מ מלפנים ו-345 מאחור) ולא פחות חשוב - מערכת פליטה ספורטיבית עם אפשרות לשלוט בעוצמת ואופי הצליל בלחיצת כפתור.



מרצדס GLE החדש בגרסת AMG, יגיע לישראל בחודש אוקטובר הקרוב - כך נמסר מחברת כלמוביל, יבואנית מרצדס לישראל. לפי שעה מחירו עדיין אינו ידוע. דגמי ה-GLE הרגילים צפויים להגיע לישראל בשבועות הקרובים.