*עדכון. נוסף וידאו מפגש בתערוכת ז'נבה בראש הכתבה

"התחלנו את מתקפת ה-SUV עם קודיאק, המשכנו בקארוק, ועדיין הביקוש גבוה בהרבה ממה שאנו יכולים לייצר" אומר לי ברנרד מאייר, יושב ראש סקודה, כאשר אנחנו נפגשים באירוע המצומצם של חשיפת סקודה קאמיק. "תחום רכבי הפנאי הקטנים צמח באופן אדיר, אז יש כאן עוגה גדולה וגם אנו רוצים נתח, למרות שגם כאן תהיה לנו בעיה לעמוד בביקוש.
 
על סקודה קאמיק החדש 2019 וחיות אחרות / ראיון


"יש לנו קודיאק GT בסין, והוא יכול להתאים לאירופה, אבל אנחנו חסרים בכושר הייצור. אנחנו מחפשים איך להגדיל את היקף הייצור באמצעות אתרים של קבוצת פולקסווגן, ועומדים להקים מפעל נוסף לסקודה. סקודה יכולה לגדול, ואם נקבל תשתית ייצור נוכל למכור יותר מ-2 מיליון מכוניות ב-2025 (ב-2018 ייצרה סקודה 1.1 מיליון מכוניות; א.ש)".
 
היו"ר: עוד יותר קטן
מצד אחד הקאמיק אינו קטן, מצד שני אתם אחראים לפיתוח מכוניות להודו. האם אני מריח רכב פנאי נוסף וקטן ממנו?

"אנחנו אחראים מבחינת הקבוצה לביצוע 'התוכנית ההודית', כך שאנחנו מפתחים מכוניות לצרכי הלקוח שם. ונכון, אנחנו מתכוננים להציג שם SUV-A (רכב פנאי מבוסס-מיני/דומה במידותיו; א.ש) ובטוחים שהוא יצליח.

על סקודה קאמיק החדש 2019 וחיות אחרות / ראיון

 
"אנחנו מוכנים לייצא את הרכב לשווקים נוספים, כמו מקסיקו וברזיל. עם רכב זה אנחנו מתמקדים ראשית בהודו, אבל אנחנו גמישים כדי להתאים אותו לתקנות אחרות" אומר מאייר ומחייך, "ומ-2020 התקינה הסביבתית בהודו תואץ. הלקוחות בהודו לא מצפים למכונית זולה אלא לתמורה טובה, כך שזה יהיה רכב מעניין.
 
"באופן כללי הרבה מוטל על סקודה כרגע. קיבלנו אחריות להודו ולרוסיה, אנחנו מפתחים מפעל חדש לקבוצה וקיבלנו גם אחריות לפתח את פאסאט הבאה שתיוצר בברטילסבה".

על סקודה קאמיק החדש 2019 וחיות אחרות / ראיון

 
המעצב: חשוב שייראה SUV
"מכונית התצוגה שחשפנו אשתקד בז'נבה (ויז'ן; א.ש) הייתה רחבה יותר וכמובן בעלת חישוקים גדולים יותר. באותו שלב המכונית הסדרתית כבר הייתה כמעט מוכנה" חושף אוליבר סטפני, האחראי על העיצוב בסקודה. 
 
"הדבר החשוב מבחינתנו היה שהרכב ייראה כמו SUV ושיפגין שייכות למשפחת דגמי הפנאי שלנו, עם חזית בעלת 'ארבע עיניים', ובכל זאת רצינו ליצור כאן משהו ייחודי. הרעיון לגבי קווי החזית היה שם מהתחלה, אבל ההבעה היא משהו שעבדנו עליו קשה ושיפרנו. לא רצינו להיות קרובים מדי לקודיאק ולקארוק, והיה חשוב לנו שהכיוון 'הקריסטלי' של העיצוב יהיה מורגש יותר. וגם זה משהו שיגיע לדגמים הבאים.
 
על סקודה קאמיק החדש 2019 וחיות אחרות / ראיון


"מבחינתנו כמעצבים, עיצוב אף פעם אינו נגמר. אנחנו תמיד חוזרים למכונית ורואים אזורים אותם ניתן היה לשפר, ואם היה אפשר לא היינו מסיימים אף פעם. יש מכוניות שצריכות יותר השגחה, יש כאלה שהן קלות לביצוע ויש כאלה שצריכות ליטוש לפרטים הקטנים – וזו הייתה מכונית כזו".
 
האחראי לפיתוח: יותר מקום ומרחב  
מדוע בחרתם בבסיס גלגלים כה ארוך? האם זה לא קרוב מדי לקארוק?

"הי. אנחנו סקודה, ואנחנו אמורים לתת יותר מקום ומרחב יחד עם פתרונות בסגנון 'פשוט חכמה'. מצהיר כריסטיאן סטרוב, חבר הנהלה סקודה האחראי לפיתוח טכני. "מבחינת בסיס הגלגלים, קאמיק קרוב לקארוק (קאמיק, 265 ס"מ, ארוך ב-1 ס"מ מקארוק; א.ש). עם זאת, קארוק רחב וארוך יותר (ב-4.5 ס"מ ו-14 ס"מ; א.ש) ויש לו מנועים חזקים יותר.

על סקודה קאמיק החדש 2019 וחיות אחרות / ראיון

 
"קאמיק עדיין מבוסס על גרסת A0 לשל פלטפורמת MQB המודולארית, ולכן לא יקבל הנעה כפולה. מבחינת מידות ניתן להתווכח אם הוא נמצא בקטגוריה הגדולה יותר, אבל זה חלק מהסוד שלנו. גולף מבוססת על גרסה A של MQB, סקאלה על A0 – ושתיהן מכוונות לאותו פלח (קטגוריה C, משפחתיות; א.ש)".
 
האם שיתפתם פעולה עם סיאט, ועד כמה ארונה תהיה מתחרה קשה?
"התחרות שלנו היא מול רנו קפ'צור, אופל קרוסלנד ופיג'ו 2008 שהיו אמות המידה בפיתוח. אני לא מחפש מתחרים בקבוצה שלנו. בקבוצה אנחנו שותפים. אטקה וקארוק היו קרובים יותר זה לזה במהלך הפיתוח, אבל קאמיק פותח לבד על ידי סקודה. כשיש שותפים צריך לפעמים להתפשר על סינרגיות. הפעם לא".