למבורגיני ואודי חשפו גרסאות חדשות של מכוניות הספורט שלהן - ההוראקאן ספיידר וה-R8 קופה בהתאמה, שחולקות פלטפורמה ומכלולי הנעה רבים. בעוד למבורגיני מרעננת כאן את ההוראקאן תחת השם "איבו" (Evo), במקרה של אודי מדובר במהדורה מיוחדת לציון 10 שנים למנוע ה-V10.

המנוע, שמשותף לשתי המכוניות, מפיק 640 כ"ס בהוראקאן ו-620 ב-R8, בשני המקרים מנפח של 5.2 ליטר וללא סיוע מגדש. לשתי המכוניות נתון האצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 3.1 שניות, זאת בסיוע תיבת שבעה הילוכים רובוטית דו-מצמדית והנעה כפולה. ה-R8 מציעה מהירות מרבית עדיפה - 331 קמ"ש לעומת 325 ללמבורגיני.

בעוד ההוראקאן איבו ספיידר היא המשך ישיר למתיחת הפנים של ההוראקאן קופה, כולל שינויים דומים לעיצוב ולמפרט, ה-R8 החדשה נקראת "דצניום" (Decennium, "עשור" בלטינית) ומדובר במהדורה מיוחדת, המבוססת על מתיחת פנים שהוצגה אשתקד.

אודי ולמבורגיני חוגגות עם ה-V10


אודי מציינת כאן 10 שנים מאז הוסיפה גרסת עשרה צילינדרים ל-R8, שהוצעה תחילה עם מנוע V8. המהדורה המיוחדת, שזמינה ב-222 יחידות, כוללת חלקים שונים בצבע ברונזה - למשל סעפת היניקה וחישוקי ה-"20, לצד אחרים בשחור מבריק (ספויילר קדמי, חצאיות, מסיט רוח אחורי) ומראות בעיצוב סיבי פחמן מבריק. סמלי אודי ותגים בשחור משלימים את המראה החיצוני.

אודי ולמבורגיני חוגגות עם ה-V10


בתא הנוסעים תמצאו בעיקר הרבה שחור, יחד עם תפרים בשחור וברונזה - צבע שגם מופיע בגלגל ההגה. מחיר הדצניום עומד על 222 אלף יורו, 22 אלף יותר מ-V10 מקבילה רגילה (כ-915 אלף שקל לפני מסים). בישראל מחיר ה-V10 עומד על החל מכ-1.5 מיליון שקל (גרסת 540 כ"ס).