לנד רובר חשפה את הריינג' רובר סנטינל (Sentinel, זקיף) החדש, גרסה מעודכנת של רכב הפנאי המשוריין של המותג. הסנטינל הוא המילה האחרונה של לנד רובר בתחום כלי הרכב המשוריינים, עבור מי שזקוק לא רק ליכולת שטח וביצועים ביומיום, אלא גם להגנה מפני רובים ומטעני צד.

הסנטינל ממוגן בתקן ERV 2010, שדורש ממכונית לעמוד בפיצוץ של מטען צד (טי-אן-טי) במשקל 15 ק"ג. הרכב אמור לשמור על נוסעיו גם לאחר פגיעה מטווח של שני מטרים בלבד ובגובה מטר מהקרקע - מה שאומר שעיקר ההדף מופנה כלפי גוף הרכב ולא מתחתיו במיקום המטען על הקרקע.

בנוסף, התקן המחמיר קובע כי הרכב צריך להיות עמיד לקליעים מנשק קל, כולל אקדחים ורובים, מכל זווית. בהתאם, הריינג' רובר סנטינל מצויד בזכוכיות משוריינות וגג מחוזק העמיד גם לחומר נפץ.

ריינג' רובר סנטינל ישמור עליכם מפני 15 ק


המשוריין של לנד רובר זוכה לכבוד 2019 למנוע חדש וחזק יותר - יחידת V8 במקום V6 בנפח 5.0 ליטר (3.0 בעבר) והספק מרבי שזינק ב-40 כ"ס ל-380 כ"ס. הביצועים מכובדים למה שהוא בבסיסו ממ"ד מתנייד - 10.4 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש ו-193 מרביים.

ריינג' רובר סנטינל ישמור עליכם מפני 15 ק


לסנטינל גם יכולת מילוט תחת אש, זאת תודות לצמיגי אל תקר עם חישוקים מחוזקים, שמאפשרים נסיעה גם ללא אוויר למרחק של 50 ק"מ במהירות של עד 80 קמ"ש, מערכת כיבוי אש, מערכת סינון אוויר רעיל וכמובן - מערכת כריזה, אורות וסירנה כדי לפנות את פשוטי העם מהדרך.

מחיר הסנטינל לא פורסם. הרכב החדש יוצג בתערוכת הבטיחות והשיטור של משרד הפנים הבריטי.