שלוש מכוניות תצוגה שונות, אבל עם הרבה משותף: קבוצת פולקסווגן הציגה בתערוכת ז'נבה שלוש הצעות לעתיד לקראת הכניסה לעידן החשמלי. שלושתן מבוססות על פלטפורמת MEB החדשה של הקבוצה שפותחה במיוחד לחשמליות, ומאפשרת התאמה לגודל ולשימוש של מגוון סוגי כלי רכב.

כדי להמחיש זאת, פולקסווגן בחרה להציג באגי שטח חינני, בהשראת הבאגי המקורי שהתבסס בשנות ה-60 על החיפושית. כמוה, גם לבאגי החשמלי - שמכונה פשוט "ID באגי" - יש מנוע אחורי והנעה אחורית, אם כי ניתן בשינויים קלים להפוך אותו לבעל הנעה כפולה על-ידי הוספת מנוע חשמלי קדמי.

בגרסה שהוצגה בז'נבה, המנוע החשמלי מפיק 204 כ"ס ומאיץ את הבאגי הקומפקטי מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 7.2 שניות ולמהירות מרבית של 160 קמ"ש. לרכב הדו-מושבי אורך של 406 ס"מ, רוחב של 189 ס"מ, גובה של 146 ס"מ ובסיס גלגלים של 265 ס"מ.



כדי שיתאים לנסיעת שטח, הבאגי מציע מרווח גחון מכובד של 24 ס"מ, כמו גם צמיגי שטח בגודל 255/55 מלפנים ו-285/60 מאחור, בשני המקרים עם חישוקי "18. כמקובל בכלי רכב מסוג זה, אין לו גג או דלתות.

פולקסווגן מחשמלת גם את אודי וסקודה


בפולקסווגן לא מתכוונים לייצר את הבאגי, אך מסבירים כי הוא ממחיש כיצד יצרניות קטנות יוכלו לרכוש את הפלטפורמה המוכנה, ולייצר מכוניות מסוג זה (כמו בוני המרכבים של תחילת עידן המכוניות). לפי שעה לא ידוע על יצרנית כלשהי שקפצה על המציאה.

פולקסווגן מחשמלת גם את אודי וסקודה
סקודה ויז'ן iV

לצד ה-ID באגי, סקודה ואודי הציגו כל אחת פרשנות שונה לרכב פנאי. אצל סקודה מדובר בוויז'ן iV (חזון, Vision), רכב תצוגה שמשלב בין קרוסאובר לקופה עם אורך של 466.5 ס"מ, רוחב של 193 ס"מ, גובה של 161 ס"מ ובסיס גלגלים של 276.5 ס"מ.

פולקסווגן מחשמלת גם את אודי וסקודה


ה-iV מצויד בשני מנועים חשמליים - מלפנים עם 102 כ"ס שמניע את הגלגלים הקדמיים ומאחור עם 204 כ"ס שמניע את האחוריים. יחד הם יוצרים הנעה כפולה עם 306 כ"ס ומאיצים את הרכב מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 5.9 שניות ובפחות מארבע שניות מ-80 ל-120 קמ"ש.

סקודה מעריכה כי עם מצברים בעלי קיבולת של 83 קילוואט-שעה, ה-iV יכול לנסוע 500 ק"מ בין טעינות לפי תקן ה-WLTP החדש והמחמיר יחסית. טעינת המצברים באמצעות עמדת טעינה מהירה, אורכת חצי שעה (ל-80%).



ה-iV גם מציג את העתיד בכל הנוגע ליכולת נסיעה אוטונומית - כולל יכולת ברמה 3 שעיקרה שליטה על הבלמים, האצה והיגוי בעיקר בכבישים בינעירוניים בתנאים מסוימים. רמה זו דורשת עדיין נהג אנושי שמוכן לקחת פיקוד בכל רגע, ובמיוחד ביציאה מכביש מהיר.

פולקסווגן מחשמלת גם את אודי וסקודה
אודי Q4 אי-טרון

בניגוד לסקודה ויז'ן iV, שלפי שעה אין לו תאריך ייצור, רכב הפנאי של אודי כבר אושר לשיווק ויגיע לאולמות התצוגה בסוף 2020. לרכב זה מערכת הנעה חשמלית זהה לסקודה ומידות דומות - אורך של 459 ס"מ, רוחב של 190 ס"מ, גובה של 161 ס"מ ובסיס גלגלים של 277 ס"מ.

פולקסווגן מחשמלת גם את אודי וסקודה


אודי נוקבת בנתון האצה מעמידה ל-100 קמ"ש של 6.3 שניות ומהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית של 180 קמ"ש. לרכב התצוגה, שמכונה Q4 אי-טרון (e-tron) - שם שילווה אותו גם בגרסה הסדרתית - טווח נסיעה משוער של 450 ק"מ בין טעינות, בסיוע מצברי 82 קילוואט-שעה. גרסה סדרתית שלו, כאמור, תוצג כבר בשנה הבאה והוא ימוצב מתחת לאי-טרון המשווק בישראל מבחינת מחיר.