מותגי המכוניות היקרות ביותר של קבוצת פולקסווגן - בנטלי, למבורגיני ובוגאטי - חשפו בתערוכת ז'נבה מכוניות חדשות ומאוד מעניינות, כמובן רק אם אתם ממש, ממש עשירים. אחת מהן לא תוכל להיות שלכם אפילו אם יש לכם את כל הכסף שבעולם. 

כן, בוגאטי "לה ווטור נואר" ("המכונית השחורה" בצרפתית, La Voiture Noire), היא אמנם מכונית מורשית לתנועה בכביש ציבורי אך גם היחידה שתיוצר מסוגה. היא מבוססת על השירון המוכרת, אך מציעה עיצוב שונה לחלוטין בהשראת אחד מדגמי בוגאטי הקלאסיים האהובים ביותר - ה-57SC אטלנטיק משנות ה-30.

היא מצוידת במנוע 16 צילינדרים בנפח 8.0 ליטר, 1,500 כ"ס ו-163 קג"מ. הכוח עובר לכל ארבעת הגלגלים בסיוע תיבת שבעה הילוכים רובוטית דו-מצמדית, ומספיק להאצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך כ-2.5 שניות, ל-200 בתוך כ-6.5 ול-300 קמ"ש בתוך 13.6 שניות. המהירות המרבית מוגבלת אלקטרונית ל-420 קמ"ש.



הלה ווטור נואר עוצבה לרגל חגיגות 110 שנה לבוגאטי, שנערכות השנה. היצרנית, שהוקמה על-ידי אטורה בוגאטי, נמצאת כיום תחת בעלות פולקסווגן ומייצרת - כמו במקור - בצרפת.

מכונית על נוספת של הקונצרן שהוצגה בז'נבה, היא האבנטדור SVJ רודסטר של למבורגיני. כאן מדובר בגרסת גג קשיח מתפרק (מסיבי פחמן כמובן) של ה-SVJ קופה, המכונית שהחזיקה לרגע בשיא המסלול בנורבורגרינג. בהתאם לא נתפלא אם למבורגיני תנסה לטעון לכתר הפתוחה המהירה ביותר במסלול זה בהמשך.

לאלפיון העליון: בנטלי ובוגאטי נוסטלגיות, למבורגיני נותנת גז


ה-SVJ רודסטר מצוידת במנוע V12 בנפח 6.5 ליטר, עם 770 כ"ס ו-73.4 קג"מ. היא מאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 2.9 שניות, ל-200 בתוך 8.8 ולמהירות מרבית של יותר מ-350 קמ"ש. כל זאת בסיוע תיבת שבעה הילוכים רובוטית חד-מצמדית והנעה כפולה. למבורגיני תציע 800 יחידות ממנה במחיר התחלתי של 387 אלף יורו לפני מסים (כ-1.6 מיליון שקל).



מכונית שלישית לעשירים במיוחד של הקונצרן בתערוכה, היא ה"קונטיננטל GT מספר 9 על-ידי מולינר" של בנטלי. כאן מדובר במהדורה מיוחדת שתוצע ב-100 יחידות, לרגל 100 שנה למותג בנטלי.

לאלפיון העליון: בנטלי ובוגאטי נוסטלגיות, למבורגיני נותנת גז


המכונית עוצבה בהשראת מכונית המירוץ מספר 9 משנות ה-30, שהתחרתה בלה-מאן ונחשבת לאחת מהתורמות העיקריות לתדמית הביצועים והאיכות של בנטלי בראשית ימיה. כמו המכונית המקורית, הקונטיננטל GT המיוחדת תוצע בירוק מירוצים בריטי (או שחור אם חייבים), כמו גם עם תא נוסעים בגוונים בהשראת הדגם הקלאסי.



מתחת למכסה המנוע היא תוצע עם יחידת ה-W12 הרגילה (5.95 ליטר טווין-טורבו), עם 635 כ"ס. גרסה זו מאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 3.7 שניות ולמהירות מרבית של 333 קמ"ש. בנטלי היא היחידה מבין שלושת המותגים המוזכרים בכתבה שמכוניותיה מוצעות בישראל. בהתאם, אם הפרוטה מצויד בכיסכם, סביר שתוכלו להזמין אחת בהזמנה מיוחדת אם תמהרו.