הפעם החלטנו לבצע מבחן לא שגרתי – מבחן השוואתי, אבל כזה שצריכת הדלק והחיסכון עומדים במרכזו. החלטנו לנסות להגיע מהמרכז לאילת עם 10 ליטרים בלבד במיכל הדלק אשר יעלו לכם סכום נמוך במקצת מכרטיס נסיעה באוטובוס לעיר הדרומית. לשם כך בחרנו בשתיים מהמשפחתיות החסכוניות בישראל, שתיהן היברידיות – טויוטה פריוס מצד אחד, יונדאי איוניק מצד שני.
 
טויוטה פריוס היא ה-היברידית, המכונית שהפכה את המונח "הייבריד" למשהו שכל אחד מכיר. הפריוס בדורה הנוכחי נמצאת איתנו כבר משנת 2016, היא משלבת בין מנוע בנזין בנפח 1.8 ל' למנוע חשמלי ומעמידה לרשות הנהג 122 כ"ס. התיבה רציפה והביצועים נאים – 10.6 שניות ל-100 קמ"ש. המחיר – 147,000 שקלים לרמת גימור 'קומפורט' שנבחנה.
 
יונדאי איוניק גם היא נמצאת בישראל משנת 2016, והיא הפכה כל כך פופולרית שבשנת 2018 הייתה למכונית הנמכרת ביותר בישראל עם למעלה מ-10,000 יחידות שנמכרו. היא משלבת בין מנוע בנזין בנפח 1.6 ל' למנוע חשמלי שמביאים להספק משולב של 141 כ"ס. התיבה במקרה זה היא אוטומטית רובוטית דו-מצמדית עם שבעה יחסי העברה ונתון התאוצה ל-100 קמ"ש עומד על 11.21 שניות. המחיר – 140,000 שקלים לרמת גימור 'סופרים' שנבחנה.
 
איך ביצענו את המבחן? רוקנו את מיכלי הדלק של שתי המכוניות עד הטיפה האחרונה. לאחר מכן תדלקנו בדיוק 10 ליטרים בכל אחת ויצאנו לדרך. נקודות המוצא הייתה באור יהודה, עלינו על כביש, צומת חתרורים ומשם על כביש הערבה לכיוון אילת. לאורך כל הדרך הייתה מכונית ליווי מלפנים; ומאחור נסע אחרינו גרר של 'שגריר', אתכם יודעים, לכל מקרה שלא יהיה.
 
אז איזו מכונית הגיעה לעיר הדרומית ואיזו נעצרה באמצע הדרך? צפו בוידאו.