אחרי שני מירוצי חורף מובהקים, במונטה-קרלו ובשבדיה, עבר סבב WRC למקסיקו – מירוץ עפר ראשון וגיחת בכורה אל מחוץ לאירופה בעונה זו.  
 
ראלי מקסיקו הוא אחד מתשעה מירוצי עפר העונה, הצטרף לסבב ב-2004 ונחשב לאחד הקשים, לא מעט בגלל הגובה הרבה אליו מגיעים המתחרים, אבל לא רק. גובה סיירה לאונה, 2700 מעל פני הים, מאתגר לא רק את המכוניות, פוגע ב-30% מההספק שלהן, אלא מקשה לא מעט על הנהגים ובגלל אותה סיבה: חמצן דליל. באזור גוואנהחואטו (Guanajuato) מגיעות הטמפרטורות ל-30 מעלות צלזיוס, והמשמעות היא קרוב ל-50 מעלות בתוכן. ומכיוון שזה מירוץ עפר, המכוניות הראשונות "מנקות" את השבילים, כך שלמובילים יש אתגר נוסף, ועם הרבה אבנים האתגר קשה הרבה יותר.

ראלי מקסיקו – אוג'ייה בפעם החמישית, סיטרואן בפעם השמינית

 
אבנים ותקרים
הראשון להיפגע מאבני הדרך היה הצמיג של ת'יירי נויביל, שאיבד בסטייג' 2 יותר מ-40 שניות, ומצא עצמו במקום השמיני. גם טימו סונינן, באותו סטייג', פגע באבן, אך זו ריסקה את החלק הימני-הקדמי של מכוניתו ומנעה ממנו לסיים את היום. מספר סטייג'ים מאוחר יותר, נאלץ אנדראס מיקלסן להחליף גלגל בגלל אבן, אך לאחר מכן התברר כי הפגיעה הייתה משמעותית יותר, המתלים של היונדאי שלו התמוטטו ואילצו אותו לפרוש ליום.
 
ראלי מקסיקו – אוג'ייה בפעם החמישית, סיטרואן בפעם השמינית


לצערה של קבוצת יונדאי, הוא לא היה היחיד. דני סורדו, לראשונה במירוץ מאז ספרד אשתקד, במקום השני ובמרחק נגיעה מהראשון, נאלץ לפרוש בסטייג' 7 לאחר שהאלטרנטור שבק. יארי-מאטי לאטוולה, שנהנה ממירוץ נטול תקלות, פרש אף הוא, גם כאן, באופן כה נדיר, בגלל כשל באלטרנטור. המשמעות: שישה נהגים בלבד בקטגוריה הבכירה נשארו בתמונת המירוץ.
 
תוצאות יום שישי: אוג'ייה ראשון, למרות שאף הוא חטף תקר; שני, בראלי המוצלח ביותר שלו מאז ראלי פורטוגל אשתקד, אלפין אוונס; שלישי, כריס מיק, עדיין מסתגל לטויוטה שלו; רביעי, אויט טאנאק; חמישי, אספקה לאפי, למרות שסבסב באחד הסטייגי'ם; שישי, ת'יירי נוייביל.

ראלי מקסיקו – אוג'ייה בפעם החמישית, סיטרואן בפעם השמינית

 
נגד השעון, נגד התנאים
המירוץ ביום השני היה כ-130 ק"מ תחרותיים כנגד השעון, וכבר בסטייג' הראשון נרשמה פרישה. אספקה לאפי פנה מהר מדי, הרכב איבד אחיזה, והתיישב על שולי הדרך. הסטייג' הזה בוטל, והדבר שיחק לידיו של אוג'יה, שמכוניתו סבלה מתקר בסטייג' הזה. בסטייג' שלאחר מכן, גם כריס מיק סבל מתקר, שגם לאובדן אחיזתו הקצרה בהובלה, שחזרה לאוג'ייה. חמשת הצוותים שנשארו, סיימו את המירוץ ללא תקלות אך תוך כדי מאבק קשה בתנאי הדרך. ראשון? אוג'ייה, שוב, למרות טעות בסטייג' האחרון. שני, אלפין אוונס; שלישי, אויט טאנאק, עם פער של 4 שניות בלבד; רביעי, ת'יירי נוייביל; חמישי, כריס מיק.
 
ראלי מקסיקו – אוג'ייה בפעם החמישית, סיטרואן בפעם השמינית


מסלול קצר, מעט שינויים
היום האחרון בראלי היה קצר בקילומטרים תחרותיים, והמירוץ הסתיים באותו סדר שנקבע ביום השני, פרט להחלפת מקומות בין טאנאק שהיה לשני ובין אוונס. סבסטיאן אוג'ייה זכה לניצחון מספר 46 בקריירה שלו והחמישי שלו במקסיקו. יחד עם 5 נקודות בהן זכה בפאוור סטייג', צמצם אוג'ייה את הפער מהמוביל, אויט טאנאק, והחזיר לעצמו את המקום השני באליפות. גם קבוצתו סיטרואן חזרה למקום השני, זאת למרות שנכון לרגע זה היא מתחרה עם שני נהגים בלבד.
 
אויט טאנאק שסיים שני הפגין תצוגה מרשימה למדי בהתחשב בעובדה שנאלץ לפתוח ולנקות את השבילים ביום שישי. שלישי, בתצוגה הטובה שלו עד כה בעונה, אלפין אוונס, שזכה גם בפודיום ראשון. רביעי, בראלי מעט מאכזב עבורו אך הרבה יותר מכך את קבוצתו, ת'יירי נוייביל שלבטח קיווה ליותר, ויונדאי שהתמקמה לאחר המירוץ במקום השלישי. חמישי, בתוצאה הכי טובה עבורו ועבור היאריס שלו העונה, ובפעם הראשונה איתה בעפר, כריס מיק, ששמר על קור רוח במרבית הראלי.
 
הראלי הבא הוא המתפתל ביותר על האספלט המשובש ביותר – ראלי קורסיקה, והוא ייערך בסוף החודש (28.3-31.3). בשנה שעבר ניצח בקורסיקה אוג'ייה (וגם ב-2016), ובין המשתתפים יהיה גם סבסטיאן לואב, יחיד עד כה עם ארבעה ניצחונות רצופים (2005-2008). אל תשכחו להצטרף אלינו, ועד אז, כמו תמיד:



ראלי מקסיקו – אוג'ייה בפעם החמישית, סיטרואן בפעם השמינית
ראלי מקסיקו – אוג'ייה בפעם החמישית, סיטרואן בפעם השמינית