כלמוביל, יבואנית מרצדס, הכריזה אתמול (יום ד'), על תחילת שיווקה של מרצדס ספרינטר החדשה, הציגה אותה במתחם ייעודי חדש בראשון לציון והודיעה על חבילת Pro Colmobil הכוללת מערך שירותים מקיף.
 
אמיל קרעין, מנהל חטיבת הובלה והיסעים בכלמוביל, הכריז כי שיווקה של ויטו חשמלית יחל עוד השנה, ולקראת סוף 2019 תוצג ספרינטר חשמלית ששיווקה יחל ב-2020. טווח הנסיעה של ויטו הוא 150 ק"מ ואילו של ספרינטר החשמלית יהיה כ-350 ק"מ. קרעין אמר כי יבוא סיטאן, המסחרית הקטנה של מרצדס, פסק בשלב זה, ויבוא הטנדר X קלאס נבחן, וייתכן וישווק השנה.
 
מערך השירות, הוסיף קרעין, הוא כעת חלק ממערך המכירות, דבר שנועד לאפשר ללקוח לפעול מול מערכת מוכרת אחת, וזו מצידה אמורה לספק לו את מכלול השירותים שהוא צריך.

מרצדס ספרינטר חדש, מתחם ייעודי וחבילת שירותים

 
מסחרית חדשה
הדור השלישי של המסחרית הגדולה שנחנכה ב-1995 מחליף את השני שהוצג ב-2006; ב-24 השנים מאז הוצגה, נמכרו 3.7 מיליון יחידות. הדגם החדש מוצע כרגיל בקטגוריה זו, בגרסאות ואן, קומבי והולכת נוסעים, וכטנדר עם תא-נהג יחיד או כפול, למשקל כולל של 3.5-5.5 טון, נפח עד 18 מ"ק או ל-10 עד 22 נוסעים. ספרינטר מציע לבחירה שלושה בסיסי גלגלים, ארבע מידות אורך ושלוש מידות גובה.
 
במערך ההנעה מנוע דיזל 2.1 ליטר המייצר 143 כ"ס או 163 כ"ס, תיבה אוטומטית 9 הילוכים או ידנית עם 6 הילוכים ובנוסף גם דיזל 3.0 ליטר V6 ו-190 כ"ס עם תיבה אוטומטית 7 הילוכים. ההנעה אחורית, כפולה או קדמית (גם לסף הטענה נמוך ב-8 ס"מ).  
 
לפי מרצדס, הדגם החדש משופר מקודמו בבידוד רעשים, באיכות החומרים ובגימור, והוא עשיר משמעותית הן במערכות הבטיחות והן בפריטי האבזור, שהגיעו מדגמי הנוסעים שלה.
 
במערך הבטיחות: בלימה אוטונומית, תיקון סטייה, מערכת עזר לפיצוי ברוחות צד, ניטור שטחים מתים, בקרת שיוט אדפטיבית עם בלימה מלאה, ניטור עייפות; לא כל המערכות תקניות, והנוספות מחייבות תשלום נוסף. בנוסף, מוצעת "חבילת חנייה" המצוידת בחיישנים, מצלמות היקפיות (360 מע') וכוללת בלימה אוטונומית בנסיעה לאחור.
 
מרצדס ספרינטר חדש, מתחם ייעודי וחבילת שירותים


באבזור: מערך MBUX, צג מידע בלוח המחוונים ("5.5), מפתח חכם, הגה רב-תכונות, טעינה אלחוטית ומערך קונקטד של היבואן, המוטמע בצג המולטימדיה ("7 או "10.25), כולל פיקוד קולי ועוד.
 
כלמוביל תציע לרוכשים להזמין ספרינטר מדוגם לפי צורכיהם גם מארצות אחרות, הדבר מתייחס בעיקר לגרסאות ההסעה למיניהן, ולפי אנשי כלמוביל, יאפשר גם מחירים משופרים.    
 
מתחם חדש
כלמוביל חנכה עם השקת הספרינטר גם מתחם ייעודי שנועד להציג את תתי הדגם והגרסאות של הדגם החדש. המתחם, ברחוב משה שרת 30 בראשל"צ, מיועד לאפשר ללקוחות גישה ישירה להיצע וישמש גם לשיווק הדגם, הדרכות, מסירה ולהצגת חבילת Pro Colmobil.

מרצדס ספרינטר חדש, מתחם ייעודי וחבילת שירותים

 
חבילת חדשה
חבילת השירות Pro Colmobil כוללת, בין השאר, ליסינג תפעולי של כלמוביל עצמה, אפשרות להארכת אחריות לשלוש ולארבע שנים ועד 400,000 ק"מ, שירות 24/7, מערך טרפילוג (בקרוב) לניטור אופן הנהיגה ומצב הרכב ועוד.
 
שיווק, מחירים
שוק המסחריות (3.5-7 טון; לא כולל טנדרים אמריקאים) בישראל עמד ב-2018 על כ-3500 יחידות, מהן כ-850 ספרינטרים (כרבע מהשוק). כלמוביל מציינת כי עד כה, לפני תחילת השיווק הרשמי, נמכרו כ-700 יחידות של הדגם החדש (כ-80% מסך המכירות של 2018).
 
מחיר מרצדס ספרינטר החדש החל מ-199,000 שקלים – ואן סגור, 3.5 טון, קצר, נמוך, הנעה קדמית – והאחריות היא לשנתיים.