חברת צ'מפיון מוטורס, יבואנית מותגי קבוצת פולקסווגן לישראל, מודיעה על קריאה לתיקון לשלושה מהדגמים המשווקים על-ידה: אודי A3, סיאט אטקה וסקודה קארוק שיוצרו בשנים 2018 ו-2019, נדרשים להגיע לבדיקה במוסך.

על-פי הודעת היבואנית, הסיבה לקריאה בכ-1,000 כלי רכב בישראל, היא חשש לכשל במשענת הראש האמצעית במושב האחורי. בדיקת היצרנית מצאה כי ייתכן והמשענת תתנתק ממקומה במקרה של תאונה, מה שעשוי להוביל לפציעת ראש או צוואר ("צליפת שוט"). 

במסגרת הקריאה לתיקון, שנערכת כחלק מקמפיין עולמי של היצרנית, משענת הראש תיבדק ובמקרה הצורך תוחלף בחדשה. ביבואנית מעריכים כי התהליך יארך כחצי שעה, ומומלץ לתאם את הבדיקה מראש עם המוסך בכדי לצמצם את זמן ההמתנה. חשוב לשים לב כי בהתאם לתקנות הרכב בישראל, כל בדיקה, תיקון או החלפת רכיב שמבוצעת כחלק מקריאה לתיקון, תבוצע ללא כל עלות מצד בעל הרכב.

קריאה לתיקון: אודי A3, סיאט אטקה וסקודה קארוק


מהיבואנית נמסר כי מכתבי זימון לבעלי המכוניות המעורבות בקריאה יישלחו בימים הקרובים, זאת לאחר שמספרי השלדה יועברו למשרד התחבורה, וזה יצליב אותם עם נתוני הבעלות העדכניים כפי שהם מופיעים במחשבי משרד הרישוי. בהתאם לתקנות, חובה לבצע את התיקון בתוך שישה חודשים מיום קבלת ההודעה. לאחר מועד זה, רישיון הרכב לא יחודש ולא ניתן יהיה לבצע את מבחן הכשירות השנתי (טסט) או להעביר בעלות על הרכב.