גרסת ה-N ליין (N Line) הראשונה בתולדות יונדאי טוסון נחשפה רשמית. רכב הפנאי הקומפקטי של יונדאי מצטרף בכך ליונדאי i30 ולוולוסטר (שלא משווקת בישראל), שזכו לגרסאות N מלאות וגם לדגמי N ליין שמגשרים בין הדגמים הרגילים לגרסה הספורטיבית ביותר.

במקרה של הטוסון, בינתיים אין תוכניות לגרסת N מלאה. במקום ה-N ליין מציעה ביצועים רגילים עם יחידות כוח שזמינות גם בגרסאות רגילות, אך עם שדרוגים ליכולת הדינמית וכמובן עיצוב מוחצן יותר, לחובבי הז'אנר.

זה האחרון כולל חישוקי "19 שחורים, סבכה קדמית עם מסגרת כרום כהה, יחידות תאורה מושחרות ותאורת יום בעיצוב חדש, כמו גם ספוילר אחורי ומראות צד בשחור. בתא הנוסעים תמצאו מושבים ספורטיביים מצופים בעור וזמש עם תפרים אדומים, בורר הילוכים מצופה עור עם תפרים אדומים וגלגל הגה דומה, לצד דוושות אלומיניום ותגי N כמובן.

יונדאי טוסון מקבל זריקת פלפל עם גרסת N ליין ספורטיבית


הטוסון N ליין זוכה לכיול חדש להיגוי שיונדאי מבטיחה שיציע "תחושה ישירה ולינארית יותר", לצד קפיצים חדשים וקשיחים יותר (8% בקדמיים ו-5% באחוריים). חווית הנהיגה הכללית לפי היצרנית, דינמית ומהנה יותר - גם אם הביצועים עצמם לא השתנו.

יונדאי טוסון מקבל זריקת פלפל עם גרסת N ליין ספורטיבית


מתחת למכסה המנוע יוצעו שלוש יחידות כוח מוכרות ממתיחת הפנים של הטוסון: 1.6 ליטר טורבו-בנזין עם 177 כ"ס ו-2.0 ליטר טורבו-דיזל עם 185 כ"ס יוצעו עם שינויי העיצוב, ההיגוי והמתלים, בעוד הדגם השלישי - 1.6 ליטר טורבו-דיזל עם 136 כ"ס - יציע רק את שינויי העיצוב בלי שיפורי התנהגות.



דגמי הדיזל של הטוסון מצוידים במערכת הנעת כלאיים מתונה, המבוססת על מערכת חשמל 48 וולט. זו כוללת בין היתר מתנע משודרג שמאפשר כיבוי המנוע לפרקי זמן ארוכים יותר, בסיוע מצבר זעיר (0.44 קילוואט-שעה). מערכת החשמל אינה מסוגלת להעביר כוח לגלגלים לבדה בגרסאות אלה.

גרסאות ה-N ליין החדשות זמינות כעת לקנייה באירופה. מחברת כלמוביל, יבואנית יונדאי, נמסר בתגובה לפניית "אוטו" כי לפי שעה אין כוונה להציען בישראל.