אם אתם נוהגים באופן מסוכן בגלל שכרות, עייפות או שימוש בטלפון נייד בלי דיבורית, ייתכן שהמכונית שלכם תחליט עבורכם לעצור בצד. זאת, כחלק מניסיון של יצרנית הרכב השוודית וולוו לצמצם את מספר התאונות הנגרמות כתוצאה מהיסח דעת.

באירוע מיוחד שנערך במטה החברה, בכירי היצרנית פירטו כיצד מלבד הגבלת המהירות עליהם הכריזו לאחרונה, מכוניות וולוו יצמצמו את מספר הפצועים וההרוגים בתאונות באמצעות מערכות בטיחות חדשות. בראשן מצלמות מתקדמות עם זיהוי פנים, לאיתור נהגים לא מרוכזים.

המצלמות יותקנו בכל דגמי היצרנית בהדרגה, החל מתחילת העשור הבא. הן מסוגלות לזהות באמצעות מאפיינים שונים, האם הנהג נוהג בגילופין, עייף, לא מרוכז או שדעתו מוסחת בגלל כל דבר מלבד נהיגה - כולל קריאת מסרונים בטלפון או פעולה מיותרת אחרת.



יחד עם מצלמות וחיישנים חיצוניים, מחשב הרכב יוכל לזהות מצבים בהם הנהג לא מרוכז, סוטה מן הנתיב או אף מזגזג בתוכו, ולהתריע בפניו כי הנהיגה שלו מסוכנת. במקרים מסוימים המערכת אף תוכל לקחת פיקוד ולא רק להגביל את מהירות הרכב, אלא אף להביא את הרכב לעצירה מלאה בשול הדרך, כמו גם להתקשר למוקד השירות של וולוו ממנו מועברים מקרי חירום גם לכוחות חילוץ והצלה.



המערכת החדשה מצטרפת להכרזה הקודמת של וולוו, שהודיעה בתחילת החודש על כוונתה להגביל את מהירות הנסיעה המרבית של כל מכוניותיה ל-180 קמ"ש, החל משנת 2020. באירוע שנערך השבוע, היצרנית גם הכריזה כי מאגר המידע הנרחב שלה בנוגע לתאונות דרכים, יהיה זמין מעתה לכל דורש באמצעות שירות חדש המכונה "פרויקט E.V.A", ר"ת של "Equal Vehicles for All" (כלי רכב שווים לכולם).



ביצרנית מקווים כי שימוש במאגר, הכולל בניגוד ליצרניות רכב אחרות גם ניתוח של עשרות אלפי תאונות דרכים קטלניות וקשות לאורך 60 שנה, יוביל לשיפור בבטיחות כלי רכב גם מיצרניות אחרות.