במרכז התצוגה של קיה בז'נבה עמדו שתי מכוניות חשמליות. אחת מהן היא קיה סול החדשה, שתשווק באירופה רק בגרסה חשמלית, השנייה מכונית תצוגה, לא ממש נאה, ששמה כשם שירו המפורסם של ג'ון לנון, Imagine. לצדן הוצג רכב "סביבתי" נוסף – נירו המחודש, שעבר שינוי מתבקש ונראה טוב מבעבר.
 
"מכונית התצוגה היא תרגיל בעיצוב" מסביר ארתור מרטינס, סגן נשיא קיה לתכנון מוצרים ולשיווק, "יש לנו מכוניות תצוגה שרומזות על דגם מסוים שיופיע בקרוב, אבל זו אינה כזו. מכונית זו מעניקה השראה להתפתחות העיצוב ומראה מה ניתן לעשות על פלטפורמה חשמלית. היו הצעות שהגיעו מכל מרכזי העיצוב ואחת מהן, זו של המרכז האירופאי, מוצגת כאן. חיצונית הפרופורציות מאוד מיוחדות בגלל החשמל".
 
אנחנו רואים כאן תצוגה מאוד חשמלית. איך מתפתח הצד הזה אצלכם?
"אנחנו מציגים בז'נבה את סול ונשווק אותה באירופה רק בגרסה חשמלי, מכיוון שמנועי הבנזין עימם היא מוצעת אינם מתאימים לאירופה. לסול יש עיצוב מיוחד, ואנחנו מניחים שהוא יכול להתאים ללקוחות של רכב חשמלי, כאלה שרוצים משהו שנראה אחרת. עם זאת, האירופאים לא אהבו את הסול.

הצד החשמלי של קיה / ראיון עם סגן נשיא קיה אירופה

 
"כרגע אנחנו מרגישים שאימוץ המכוניות החשמלית משתנה משוק לשוק ואינו בידי היצרנים אלא בידי הממשלות. יש לנו שני דגמים חשמליים, וצריך לראות לאן השוק הזה מתפתח. נגדיל את ההיצע כשזה יהיה נכון, ובכל מקרה נשיק קיה סיד היברידית-נטענת בסוף השנה. אנחנו מצפים שהנתח החשמלי במכירות שלנו יהיה השנה בין 5-8% וב-2020 נגיע לנתח של 25% לכלים היברידיים וחשמליים; נתון זה לא כולל היברידי מתון".
 
זכיתם להצלחה בתחום רכבי הפנאי. האם ניתן להוסיף דגם פנאי קטן מהסטוניק שיהיה בקטגורית מיני?
"הפלח הזה הוא אתגר לכולם, אז במקום להוסיף גרסאות לפינקטו, אולי צריך לבחור במרכב נכון שיעזור להפוך אותו לרווחי. אנחנו גם שוקלים ליצור דגם שיתמקם בין קיה ספורטאז' לסטוניק; דגמי פנאי נעשים ל'מיין סטרים' בשוק, ובעתיד נראה אצלנו שילוב בין מרכבי פנאי לבין כאלה של האצ'בק וקופה".

הצד החשמלי של קיה / ראיון עם סגן נשיא קיה אירופה

 
בתחום הקומפקטי-משפחתי קיה פועלת עם שני דגמים: סיד ופורטה. האם זה הכיוון לעתיד?
"כחברה אנחנו צריכים לכוון לדגם גלובלי עם התאמות לשווקים. נקודת הפתיחה צריכה להיות זהה, אחרת זה מסרבל".

הצד החשמלי של קיה / ראיון עם סגן נשיא קיה אירופה