שלוש שנים אחרי שהושקה בישראל, סוזוקי באלנו זוכה סוף-סוף למערכות בטיחות מתקדמות. מכשירי תנועה, יבואנית סוזוקי, החלה בשיווק גרסה מאובזרת של הבאלנו, שמוסיפה למפרט הרגיל בלימת חירום אוטונומית ובקרת שיוט אדפטיבית, בתמורה ל-2,000 שקל.

הגרסה החדשה מציעה את אותו המפרט הטכני הבסיסי - מנוע 1.2 ליטר עם 90 כ"ס ותיבת שישה הילוכים אוטומטית, ואת אותו אבזור כמו רמת הגימור המוכרת (GLX). בהיעדר התרעת סטייה מנתיב מקורית, הבאלנו תוסיף להימכר עם מערכת מובילאיי בהתקנה מקומית גם בגרסה החדשה. תוספת מערכות הבטיחות המתקדמות מעלה את ציון הבטיחות של הבאלנו ב-Euro NCAP משלושה לארבעה כוכבים.

התוספת בגרסה החדשה היא רק בתחום הבטיחות, שם נוספה כאמור מערכת המזהה קרבה מסוכנת לרכב מלפנים ומסוגלת לבלום בעצמה אם הנהג לא מגיב כנדרש. מערכת זו פועלת במהירויות עירוניות ובינעירוניות (מחמישה קמ"ש עד למהירות המרבית). לצידה תוצע בקרת שיוט משודרגת שמסוגלת לשמור מרחק מהרכב מלפנים, גם אם הוא נוסע במהירות נמוכה מזו שתכנת הנהג.

45836סוזוקי באלנו 2016


רמת האבזור המשודרגת מחליפה את הרמה הישנה, כאשר ה-GLX החדשה נקראת GLX ADAS (ר"ת של מערכות עזר מתקדמות לנהיגה). חבילת הבטיחות זמינה רק בגרסה האוטומטית, בעוד הדגם הידני משווק ברמת גימור נמוכה יותר המכונה GLS.

מחיר סוזוקי באלנו בגרסה החדשה עומד על 98 אלף שקל, 2,000 יותר ממחיר הגרסה נטולת מערכות הבטיחות ששיווקה הופסק. מחיר הדגם הידני נותר על 77 אלף שקל.