לואיס המילטון ומרצדס ניצחו בגרנד פרי של סין שנערך אתמול (יום ראשון) בשנחאי, והיה המירוץ ה-1000 בתולדות פורמולה 1. המילטון הגיע ראשון לקו הסיום לאחר שהיה שני בזינוק תוך הפגנת שליטה מלאה שלו ושל קבוצתו במירוץ. ואטרי בוטס, חברו לקבוצה, שסיים שני העניק ניצחון כפול לקבוצה הכסופה.  
 
בשלב ההכנות למירוץ בסין, המילטון לא הבריק; בהתחלה הייתה קבוצת פרארי מהירה  יותר, ובהמשך היה בוטס מהיר יותר וקבע את הזמן הטוב ביותר בהקפות הדירוג. פרארי הגיעה מעודדת מהיכולת שהציגה בבחריין, אך איבדה אט אט קצב מול מרצדס המשתפרת. וכך, סבסטיאן פטל ו'צרלס לקלרק הסתפקו במקום השלישי והרביעי בהקפות הדירוג, ואת השורה השלישית בזינוק תפסו שתי המכוניות של רד בול, עם מקס וורסטפן ופייר גסלי.



מהזינוק, ללא עוררין
הזינוק היה שייך להמילטון שתפס את המקום הראשון, ומכאן ואילך שלט במירוץ, כאשר בוטס אפילו לא קרוב אליו. מאחור התנהל הקרב בין נהגי פרארי לאלה של רד בול שגררו את הקבוצות המובילות לבצע שתי החלפות צמיגים. וורסטפן הצליח להידחק בין שתי המכוניות של פרארי ולסיים רביעי אחרי פטל ולפני לקלרק, שהתבקש על ידי הקבוצה בשלבי הפתיחה לתת לפטל לעבור, זאת לאחר שעבר אותו בזינוק.
 
במקום השישי סיים פייר גסלי, נהגה השני של רד בול, שאף קבע את ההקפה המהירה במירוץ; הקבוצה התוססת הזו הכניסה את גסלי להחלפת צמיגים שתי הקפות לסיום כדי לקבוע את ההקפה המהירה ביותר במירוץ המבטיחה נקודה. שביעי סיים דניאל ריקרדו שהביא סוף סוף נקודות לרנו ששוב סבלה מבעיות טכניות; נהגה השני, ניקו הולקנברג, פרש. סרג'יו פרז ברייסינג פוינט סיים שמיני לפני קימי ראיקונן שהצליח במירוץ מצוין להביא את אלפא רומיאו למקום תשיעי. עשירי סיים אלכסנדר אלבון בטורו רוסו.



הניצחון הכפול השלישי של מרצדס צריך להדאיג את פרארי, שנראתה מוכנה מאוד בפתיחת העונה, אך לא הצליחה עד כה לממש את הפוטנציאל הזה.
 
גרנד פרי סין, שנחאי, 14.4.18
1. לואיס המילטון – מרצדס
 2. ואטרי בוטס – מרצדס
3. סבסטיאן פטל- פרארי
4. מקס וורסטפן – רד בול
5. צ'רלס לקלרק – פרארי
6. פייר גסלי – רד בול
7. דניאל ריקרדו – רנו
8. סרג'יו פרז – רייסניג פוינט
9. קימי ראיקונן – אלפא רומיאו
10. אלכסנדר אלבון – טורו רוסו

פורמולה 1 סין 2019 - המילטון מנצח בסין

 
אליפות הנהגים (לאחר 3 מירוצים מתוך 21)
1. לואיס המילטון – 68 נק'
2. ואטרי בוטס – 62 נק'
3. מקס וורסטפן – 39 נק'
4. סבסטיאן פטל – 37 נק'
5. צ'רלס לקלרק – 36 נק'
 
אליפות היצרנים (לאחר 3 מירוצים מתוך 21)
1. מרצדס – 130 נק'
2. פרארי – 73 נק'
3. רד בול – 52 נק'
4. רנו – 12 נק'
5. אלפא רומיאו – 12 נק'